VÍDEŇ: Modrotisk, tradiční umělecké řemeslo s bohatou historií, má i nadále silný potenciál. Mladí designéři z něj svými inovativními přístupy vytváří exkluzivní materiál. Výstava v Českém centru Vídeň dává nahlédnout jak do tradiční, tak současné české modrotiskové výroby. Výstavu pořádají Česká centra u příležitosti nominace modrotisku na seznam nehmotného světového kulturního dědictví organizace UNESCO (březen 2017, podepsána Rakouskem, Německem, Českem, Slovenskem a Maďarskem).
Výstava má premiéru v Českém centru Vídeň a v roce 2018 navštíví další Centra ve střední Evropě.
Kurátorka výstavy, módní návrhářka Alice Klouzková, propojuje tradiční umění se současnými trendy v podání mladých designérů a dává tak nahlédnout i do dnešních českých dílen modrotisku.
MgA. Alice Klouzková je absolventkou UMPRUM, ateliéru Módní tvorby. Po studiích působila jako asistentka ak. mal. Josefa Ťapťuchy. V roce 2005 založila společně s Janou Jetelovou studio SISTERSCONSPIRACY, které je známé především svou tvorbou autorské pánské módy. Od roku 2014 vede na vzdělávací platformě Scholastika Ateliér módního designu. V rámci doktorského studia na pražské UMPRUM se zabývá tradičními českými a moravskými textilními tradicemi a jejich využitím v současné módní tvorbě. Výsledky jejích studií prezentuje v rámci projektu „Dědictví“. V roce 2016 jí vyšla kniha „Dědictví. Tradice, inovace, móda“.
Bližší informace: www.aliceklouzkova.cz
Tisková zpráva k výstavě přiložena.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: Čtvrtým rokem pořádá projekt Mravenčí chůva se slovenskou partnerskou organizací Krajina čitateľov celoprázdninovou aktivitu Pročtené léto. Každý prázdninový týden v ní doporučují dětem, rodičům, učitelům nebo knihovníkům zajímavé knihy ke čtení a další aktivity k vybraným tématům. Letošní ročník akce má podtitul: “Slova, která si chceme pamatovat.”