KRAJ VYSOČINA: Zpěvník z Horácka a Podhorácka, vydaný v samém závěru letošního roku, je mimořádným edičním počinem a současně dalším výstupem odborné spolupráce Regionálního pracoviště tradiční lidové kultury v Kraji Vysočina při Muzeu Vysočiny Třebíč a brněnského pracoviště Etnologického ústavu Akademie věd České republiky.
„Zpěvník obsahuje 100 lidových písní z území celého Kraje Vysočina. Kniha je učena primárně pro učitele hudební výchovy na základních školách, pedagogům v mateřských školách a hudebním oborům základních uměleckých škol,“ doplňuje Jana Fischerová, náměstkyně hejtmana Kraje Vysočina pro oblast kultury, památkové péče, cestovního ruchu a mezinárodních vztahů.
Aktuálně vydaný Zpěvník z Horácka a Podhorácka s podtitulem Výběr písní pro školy tento vydavatelský počin uzavírá. Při sestavování zpěvníku bylo zohledněno několik hledisek, mimo jiné měl výběrově pojmout písně z celého kraje, umožnit využití ve všech školách na Vysočině a být přizpůsoben hlasovým možnostem nejmladší generace zpěváků. Cílem editorek knihy, Marty Toncrové z brněnského pracoviště Etnologického ústavu Akademie věd ČR a Silvy Smutné z Regionálního pracoviště tradiční lidové kultury v Kraji Vysočina při Muzeu Vysočiny Třebíč, bylo vybrat písně, které se dětem budou nejen líbit, ale i dobře zpívat a hrát, budou pro ně zajímavé a obohatí jejich hudební repertoár.
„Vydání Zpěvníku z Horácka a Podhorácka je významným regionálním počinem, který má podpořit rozvoj zpěvnosti dětí a návrat regionálních lidových písní do repertoáru dětí i dospělých," doplnila náměstkyně hejtmana Jana Fischerová. Zpěvník vyšel za finanční podpory Ministerstva kultury na konci listopadu a byl distribuován do všech základních, mateřských, základních uměleckých škol a rovněž folklorním souborům v Kraji Vysočina.
Slavnostní uvedení knihy proběhlo v Muzeu Vysočiny Třebíč ve čtvrtek 7. prosince 2017 za účasti obou editorek, zástupců Regionálního pracoviště tradiční lidové kultury, Muzea Vysočiny Třebíč, zástupců brněnského pracoviště Etnologického ústavu Akademie věd České republiky, Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, Národního ústavu lidové kultury ve Strážnici a Kraje Vysočina.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: Čtvrtým rokem pořádá projekt Mravenčí chůva se slovenskou partnerskou organizací Krajina čitateľov celoprázdninovou aktivitu Pročtené léto. Každý prázdninový týden v ní doporučují dětem, rodičům, učitelům nebo knihovníkům zajímavé knihy ke čtení a další aktivity k vybraným tématům. Letošní ročník akce má podtitul: “Slova, která si chceme pamatovat.”