PACOV: Poslední červnový víkend (od 28. do 29. 6.) bude opět patřit populární muzice. V krásném prostředí zámeckého areálu Pacov se totiž koná 11. ročník oblíbeného Jatka Festu, kam dorazí mnoho hvězd tuzemské hudební scény. Chybět nebude ani bohatý doprovodný program zaměřený také na prevenci zdraví.
Pořadatelé festivalu se letos překonávají a sází jednu hvězdu za druhou. V pátek (28. 6.) se milovníci různorodé hudby mohou těšit na Siluety, Jakuba Děkana, vypsanou fiXu, Davida Kollera, Mňágu a Žďorp a sestavu uzavře Totální nasazení. V sobotu (29. 6.) budou pokračovat Patrik Malý, Pekař, Pokáč, Post-it, UDG, Divokej Bill a Poletíme? Brány zámeckého parku se otevřou v 15 hod.
Festivaly jako místa s vysokou koncentrací mladých lidí jsou kromě zábavy ideálním prostředím pro zdravotní prevenci, a proto se partnerem festivalu stala zdravotní pojišťovna OZP, která přináší možnost nechat si zdarma provést analýzu složení lidského těla a konzultovat naměřené výsledky. Důležitým tématem seriálu preventivních akcí zajištěných zdravotní pojišťovnou OZP je také HIV, o kterém se sice přestalo mluvit, ale je tu stále s námi a je pořád stejně infekční. OZP proto v rámci festivalu zajistila pro zájemce bezplatné testování na HIV.
Uživatelé Instagramu a Facebooku mohou na profilech zdravotní pojišťovny OZP vyhrát vstupenky na Jatka Fest zdarma. Pro své pojištěnce si ještě pojišťovna připravila speciální dárek a to slevu 20 % na nákup vstupenek prostřednictvím kódu OZPFEST nebo slevového portálu VITASHOP OZP.
Více info na www.jatkafest.cz.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: Čtvrtým rokem pořádá projekt Mravenčí chůva se slovenskou partnerskou organizací Krajina čitateľov celoprázdninovou aktivitu Pročtené léto. Každý prázdninový týden v ní doporučují dětem, rodičům, učitelům nebo knihovníkům zajímavé knihy ke čtení a další aktivity k vybraným tématům. Letošní ročník akce má podtitul: “Slova, která si chceme pamatovat.”