ŽĎÁR NAD SÁZAVOU: Na žďárský zámek zavítají v únoru významní hosté. Přijměte i vy naše pozvání a setkejte se osobně třeba s kardinálem Františkem Ditrichštejnem nebo opatem Václavem Vejmluvou. Půvab zámeckých barokních budov podtrhnou videoprojekce z Muzea nové generace nebo malebné zvuky houslí.
Co zažijete?
Prohlídka propojí Muzeum nové generace a areál bývalého kláštera. Na historických budovách se na několika místech objeví projekce z muzea, která dokreslí náladu scény. Provedeme vás událostmi v rozmezí let 1588 až 1721, seznámíte se tedy s důležitými událostmi a osobnostmi z barokní epochy dějin kláštera. Atmosféru prohlídek dokreslí čtyři divadelní výstupy.
Velkým zážitkem bude nasvětlená prelatura, kde budete moci při zvuku houslí obdivovat zákonitosti Santiniho architektury a barokního malířství. Z historických postav se můžete těšit například na olomoucké biskupy Stanislava Pavlovského a kardinála Františka z Ditrichštejna, setkáte se i s několika žďárskými opaty, včetně Václava Vejmluvy.
Termíny konání
Rezervace vstupenek
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz