MĚLNÍK: Od počátku července probíhá v Regionálním muzeu Mělník ve spolupráci s občanským sdružením Femancipation unikátní umělecký projekt Loukamosaic. Jeho podstatou je skládání mozaik z barevných keramických střípků. Mělnické muzeum však nezůstalo pouze u možnosti vyzkoušet si mozaikovou techniku, ale od září připravilo pro zájemce z řad škol a zájmových organizací zajímavý interaktivní program zaměřený na význam rostlin v životě našich předků.
Děti při společném setkání zavítají do minulosti a hmatovou technikou si prohlédnou předměty s květinovým dekorem z muzejního depozitáře. Navíc se ocitnou v improvizované kuchyni babky kořenářky a přes voňavé hádání získají základní informace o léčivé síle některých bylin. Interaktivní program je doplněn o hry a kvízy s květinovými motivy.
V průběhu necelých čtyř měsíců se v muzejní školičce uskutečnilo již osmnáct workshopů a další se připravují. Květinový program v různé podobě zažilo kolem dvou set účastníků od těch nejmenších až po dospělé.
Výsledky jejich snažení – pestré mozaiky s rozličnými motivy – jsou k vidění v atriu muzea a především se s nimi mohou návštěvníci setkat v rámci výstavy Loukamosaic 2008, která bude otevřena ve čtvrtek 30. 10. v 17 h slavnostní vernisáží v malém sále.
Přítomni budou i autoři celého projektu akademický sochař Michal Bouzek a akademická malířka Lucie Jiřičková - Crocro, kteří očekávají v cíli akce uskutečněné v mnoha středočeských městech, v Praze a v Hamburku vytvoření největší mozaiky na světě.
Výstava, kterou doplní i fotografie vzniklé během programů, potrvá do 16. 11. 2008.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.