STŘEDOČESKÝ KRAJ/POLSKO: Na pozvání partnerského regionu Dolnoslezské vojvodství navštíví zástupci Středočeského kraje a Středočeské centrály cestovního ruchu, p.o. tradiční „Dožínky v Niemczi“. Mezi zástupci kraje budou radní pro oblast regionálního rozvoje, cestovního ruchu a sportu Martin Draxler a radní pro oblast investic a veřejných zakázek Martin Herman. Středočeskou centrálu cestovního ruchu zastoupí Pavel Dvořák.
Dožínky v Niemczi patří mezi jednu z nejvýznamnějších akcí roku v regionu Dolnoslezské vojvodství. Stejně jako v minulých letech se akce koná na místním stadionu, kde Středočeská centrála cestovního ruchu bude prezentovat Středočeský kraj. Ve stánku bude možné ochutnat regionální potraviny od významných středočeských farmářů. Budou zde různé druhy piva a vína, domácí džemy a medy, ale také jogurty a vyhlášené uzeniny.
Zájemci zde získají informace o zajímavostech Středočeského kraje a doporučení na řadu zajímavých výletů. K dispozici budou informační brožury a další prezentační materiály.
Maršálka Dolnoslezského vojvodství Cezary Przybylskeho, biskupa a starostu Niemczi Jaroslawa Weglowskeho přivítají středočeští radní tradičním chlebem a solí.
Víc v přiložené TZ
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: Čtvrtým rokem pořádá projekt Mravenčí chůva se slovenskou partnerskou organizací Krajina čitateľov celoprázdninovou aktivitu Pročtené léto. Každý prázdninový týden v ní doporučují dětem, rodičům, učitelům nebo knihovníkům zajímavé knihy ke čtení a další aktivity k vybraným tématům. Letošní ročník akce má podtitul: “Slova, která si chceme pamatovat.”