HRADEC KRÁLOVÉ: Do kin právě vstupuje nový film Bistro ramen, ve kterém půjde o rodinný recept na tu nejlepší polévku ramen. V hradeckém Biu Central se rozhodli spojit zážitek z filmu i dobrého jídla a na úterý a středu 29. a 30. května naplánovali promítání filmu v novém podniku To je bistro. Každý divák se může těšit na mísu poctivé polévky, kterou si vychutná v Bistru od zkušených kuchařů a navíc přímo při filmu.
„Hradecké To je bistro. je podnikem, kam sami rádi chodíme, proto jsme je oslovili se spoluprací na promítání právě tohoto filmu. Bistro slibuje klasickou i veganskou variantu oblíbené japonské polévky. Kapacita promítání je dvacet pět diváků. Věříme, že film Bistro ramen poskytne v autentickém prostředí a s chutnou večeří kombinaci výborného filmového i gurmánského zážitk,“ zve na Bistro ramen Ilona Machová z Bia Central.
Polévka ramen – podobně jako polévka pho je oblíbenou stálicí japonské kuchyně. Podává se s vejcem, vepřovým masem, nudlemi a jarní cibulkou nebo v dalších kombinacích. Veganská varianta zase s pastou miso nebo mořskou řasou. Ramen se podává v hluboké misce a jí se jídelními hůlkami. A protože nejlépe chutná horká, z misky se srká.
Bio Central uvádí promítání s polévkou v To je bistro. v úterý a ve středu 29. a 30. května vždy od 17 a od 19 hodin. Rezervace vstupenek nebo jejich zakoupení předem je možné buď na webu nebo na pokladně kina.
https://www.biocentral.cz/cz/film/to-je-ramen-projekce-v-to-je-bistro-8725
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.
ČESKÝ TĚŠÍN: Přijměte pozvání na akci Vivat Prochaska!, která se uskuteční v sobotu 22. června od 10 do 17 h v Historické budově v Českém Těšíně. Akce je připraveno ke 195. výročí narození Karla II. Albina Prochasky, majitele Prochaskovy tiskárny v Těšíně. V bohatém doprovodném programu si jistě najdou své malí i velcí návštěvníci. Mohou si například vyzkoušet psaní brkem a inkoustem, jak se tiskne z výšky i hloubky, výrobu mramorovaného papíru, zúčastnit se besedy se spisovatelem Tomášem Němečkem nebo výtvarné dílny a spoustu dalšího. Nebude chybět ani čerstvě pražená káva. Podrobnější program zde https://www.muzeumct.cz/aktuality/911-vivat-prochaska-22-6-2024.