ČR-UKRAJINA: Když jsme začátkem letošního roku připravovali nový cyklus pro časopis Místní kultura s názvem Srdcaři, o lidech, kteří jsou ochotni bez mrknutí oka věnovat svůj čas i finanční prostředky potřebným, netušili jsme, jak aktuální se toto téma stane v těchto dnech. Po první vlně zděšení z vojenského útoku Ruské federace na Ukrajinu česká veřejnost projevila ohromnou vlnu solidarity s ukrajinskými obyvateli. Naše redakce dnes a denně přináší zprávy o iniciativě kulturních komunit i jednotlivých umělců. Jsme svědky mnoha benefičních akcí, koncertů, přednášek, výstav, jejichž výtěžek putuje lidem na útěku, uprchlíkům, na ochranu ohrožených rodin i jednotlivců. Srdcaři z České republiky rozhodně stojí na straně Davida proti Goliáši.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: Čtvrtým rokem pořádá projekt Mravenčí chůva se slovenskou partnerskou organizací Krajina čitateľov celoprázdninovou aktivitu Pročtené léto. Každý prázdninový týden v ní doporučují dětem, rodičům, učitelům nebo knihovníkům zajímavé knihy ke čtení a další aktivity k vybraným tématům. Letošní ročník akce má podtitul: “Slova, která si chceme pamatovat.”