ČR: Na úvodní straně obálky končí fotografií verbujícího šohaje z Uherskobrodska seriál věnovaný tomuto lidovému tanci. Na zadní stranu obálky se dostal snímek kostela sv. Jana Nepomuckého v Žádovicích na Kyjovsku.
Z mnoha článků upozorněme aspoň na několik z nich. Hned v úvodu je medailon rakousko-uherského ministra války Edmunda von Krieghammer, jenž se shodou okolností narodil v Lanžhotě. Na dalších stránkách najdeme rozsáhlý rozhovor s hercem Lukášem Příkazkým, spjatým se Strážnicí. Nechybí ani pozoruhodný příběh prosté vesnické dívky, „hraběnky Verunky“, kterou s oblibou maloval Josef Mánes. V aktuálním čísle Malovaného kraje končí minisérie přehledně objasňující vývoj folkloru na Podluží od 19. století do současnosti nebo cyklus o archeologických výzkumech na Pohansku. Pojednáno je též o pořadu k 50. výročí existence souboru Kunovjan. Připomenuto je i půlstoletí od úmrtí zakladatele časopisu Fanoše Mikuleckého. Dva příspěvky se pak váží k malířům – břeclavskému Cyrilu Urbanovi a k Aleši Černému, proslavenému svého času svými rychlými črtami z Podluží. V seriálu zasvěceném dětským souborům tentokrát přišla řada na tvrdonickou Pomněnku, v dalším, orientovaném na pozapomenuté lidové písně, na baladu Vydala matka. Součástí obsahu je rovněž pravidelný tradiční recept, výběr z obsahů obecních periodik vycházejících na Slovácku, blok anekdot i dvoustrana poezie.
Malovaný kraj je celobarevný, má 32 stran a koupit se dá v některých novinových stáncích a knihkupectvích nebo objednat přímo na adrese redakce Malovaného kraje, 17. listopadu 1a, 690 02 Břeclav, tel.: 602 575 463, 724 965 609, e-mail: malovanykraj@seznam.cz.
Více se o obsahu periodika a jeho zaměření dozvíte na webových stránkách www.malovanykraj.cz
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.