SOVINEC: „Já jsem fotograf, který čeká,“ říká v podcastu Místní kultury Jindřich Štreit (*1946). Trpělivost při hledání té pravé chvíle, kdy zmáčknout spoušť, se mu vyplatila. Jeho záběry lidí z vesničky Sovinec, kde žije už víc než půl století, jej proslavily doma i ve světě. Ještě před tím ho ovšem přivedly do komunistického vězení, když jejich syrovost a autenticita pohoršily cenzory. Pobyt ve vazbě mu přinesl mnoho nepříjemností, ale také ho později inspiroval ke snímkům z věznic, jednomu z témat, kterým se věnoval po roce 1989. Tehdy se před ním otevřelo mnoho možností, především cestování po světě, včetně pobytů v exotických a velmi vzdálených zemích. Jak sám přiznává, všude hledal a fotografoval obyčejné lidi s jejich všedními životy, kteří ho jako fotografa vždycky zajímali ze všeho nejvíc. V podcastu hovoří Jindřich Štreit také o své pedagogické práci, výstavách a dobročinném projektu Věřím na zázraky, se kterým v současné době neúnavně objíždí republiku.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz
ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.