čtvrtek
8. srpna 2024
svátek slaví Soběslav
Ilustrační foto
© Zdroj: www.kreativnivouchery.cz



Ode dneška se mohou firmy z jižní Moravy hlásit o kreativní vouchery. Město Brno jim dá 4,5 milionu korun

BRNO: Propagační video, nové webové stránky nebo lepší design produktu – i na to mohou firmy získat peníze z programu Kreativní vouchery Brno. Ten vyhlašuje město Brno společně s kreativním hubem KUMST, který provozuje inovační agentura JIC. Jihomoravské firmy se o vouchery mohou hlásit od dnešního dne až do 29. ledna na webu www.kreativnivouchery.cz. Vybírat mohou mezi 154 kreativci, kteří se na podzim zaregistrovali do Kreativní galerie. Na spolupráci s nimi mohou získat až sto tisíc korun. Celkem na program vyhradilo město čtyři a půl milionu korun.

Autor článku: 
Martin Gillár

Programem Kreativních voucherů podporuje město Brno společně s JICem a jeho kreativním hubem KUMST spolupráci podnikatelů, kteří chtějí inovovat své produkty a služby a potřebují k tomu služby fotografů, grafiků, designérů nebo jiných kreativců. Od letošního roku mohou o vouchery nově žádat i firmy, které svou činností nespadají do takzvaných prioritních oblastí inovační strategie Jihomoravského kraje. „Prostřednictvím voucherů chceme podpořit hlavně kvalitní firmy s vlastním produktem nebo službou, které mají šanci uspět i na mezinárodním trhu,“ vysvětluje expertka na kreativní průmysly Zdeňka Kujová, která má v JICu na starosti vedení kreativního hubu KUMST. „Prostřednictvím programu letos podpoříme čtyřicet až padesát projektů,“ doplňuje Kujová. O úspěšných firmách pak rozhodne dubnový los. Na realizaci spolupráce budou mít firmy čas přibližně do konce října 2021.

Díky voucheru může vzniknout třeba propagační video

Spolupráci s kreativcem v rámci minulého ročníku programu má za sebou například firma AB-tex pletárna. Ta potřebovala připravit video, které by jednoduše vysvětlovalo, čemu se firma věnuje. Proto se spojila s kreativci Motionhouse, kteří pro ni vyrobili animované video. „Výsledné video předčilo naše očekávání, jeho zpracování je naprosto perfektní. Dojalo mě, jak dokonale vystihuje firmu jako celek,” chválí si výstup spolupráce s firmou Motionhouse Eva Jurčíková z AB-tex pletárna. Animátor Ivan Floreš k tomu za Motionhouse dodává: „Animace má svoje specifika, která můžou být výhodou. Kromě toho, že je srozumitelná, umí popírat fyzikální zákony, a vymyslet se tak dá úplně cokoliv.“ Díky atraktivnímu zpracování a formě tak může firma oslovit prostřednictvím sociálních sítí i konkrétní nové zákazníky – v případě pletárny třeba rodiče, kteří šijí svým dětem oblečení a o možnosti koupit látku původem z Brna doposud neměli ponětí.

Kreativní vouchery mají pozitivní dopady

Jedním z cílů kreativních voucherů je ukázat, že spolupráce s kreativci může podnikání výrazně nastartovat. „Průzkum mezi podpořenými firmami ukázal, že firmám spolupráce s kreativci výrazně pomohla s oslovením nových typů klientů i se zvýšením tržeb. Pro drtivou většinu z nich jsou služby kreativců přínosem a pozitivní dopady spolupráce vidí již po jednom roce od zahájení spolupráce,“ říká Zdeňka Kujová za kreativní hub KUMST, který od podzimu loňského roku funguje v pilotním režimu. „KUMST nabízí podobné typy služeb jako samotný JIC, pod který patříme – tedy konzultace, prostory, propojování nebo akce. Rozdíl je v tom, že je zaměřen na profesionály z kreativních průmyslů, které mají svá specifika,“ vysvětluje Zdeňka Kujová.

Kreativní vouchery nabídla moravská metropole jako první město v Česku v roce 2016 a inspirovala tím i další města a kraje. O celonárodním programu vážně uvažuje i Ministerstvo průmyslu a obchodu. V předchozích ročnících se zapojilo přes 600 malých nebo středních firem z jižní Moravy. Poukaz získalo 228 z nich. „Firmám dáváme možnost si za zlomek celkových nákladů vyzkoušet spolupráci s kreativními průmysly a vidíme zatím dobré výsledky. Většina spolupráce se v rámci kreativních voucherů totiž natolik osvědčí, že firmy chtějí s kreativními odborníky spolupracovat i nadále již bez podpory,“ vysvětluje primátorka města Brna Markéta Vaňková. Doplňuje ji náměstek Tomáš Koláčný: „Podpora podnikání a konkurenceschopnosti místních firem je jednou z důležitých priorit města Brna, stejně jako podpora rozvoje kreativních odvětví v regionu. Kreativní vouchery jsou osvědčeným nástrojem, který propojuje kreativní odvětví s ostatními obory regionálního podnikání a pomáhá místním firmám k lepší prezentaci produktů a služeb.“

 

Další informace na www.kreativnivouchery.cz

 

Kreativní vouchery Brno

Kreativní vouchery Brno nabízí jednorázovou finanční podporu pro firmy z Jihomoravského kraje. Mohou ji využít na spolupráci se zkušenými profesionály z kreativní galerie. Voucher pokrývá 75 % ceny zakázky, a to až do výše 100 000 Kč. Firmy zaplatí celou zakázku a JIC jim pak voucher zpětně proplatí. Minimální celková hodnota zakázky je 50 000 Kč bez DPH. Kreativní vouchery jsou inspirované úspěšným konceptem podpory z Manchesteru a Salzburgu. www.kreativnivouchery.cz

KUMST

Kreativní hub KUMST podporuje systematický rozvoj kreativních a kulturních průmyslů v Brně a Jihomoravském kraji. Kreativním profesionálům nabízí pracovní prostory a zázemí, konzultační podporu pro podnikání v kreativních odvětvích i platformu pro setkávání, vzdělávání i sdílení zkušeností. Sídlí v budově bývalé akademické menzy Německé vysoké školy technické v Brně na ulici Údolní 19. Za jeho vznikem stojí s podporou města Brna inovační agentura JIC, která od roku 2003 podporuje lidi v rozvoji jejich podnikání. www.kumstbrno.cz

JIC, podnikání dává smysl

JIC pomáhá lidem rozvíjet jejich podnikání, které může měnit svět k lepšímu. Jeho vizí je otevřený inovační ekosystém, který je domovem globálně úspěšných podnikatelů a inspiruje svět. JIC provází, podporuje a věří, že pouze lidé, kterým jejich práce a podnikání dává smysl, mohou být úspěšní a zároveň mít radost ze života. Každý rok podpoří prostřednictvím konzultačních služeb více než stovku firem. www.jic.cz

Mohlo by vás také zajímat...

PLZEŇ: Od července 2019 Náplavka na Radbuze představuje příjemné místo u vody přímo v centru města, kde je možné trávit (nejen) letní večery, projít se, posedět, zrelaxovat a užít si kulturu nebo se občerstvit v kavárně. Tento prostor poprvé oživil festival Náplavka k světu. stejnojmenného spolku v roce 2012. Spolek k světu. se vrací na místo činu a malé i velké návštěvníky láká na zajímavý kulturní program – hudbu, divadlo, tanec, párty s DJs, filmy i gastronomii. Akce se budou konat během srpna až do poloviny září. Spolek k světu. aktivit u řeky realizuje víc a sjednotí je pod společným názvem Plzeňské náplavky.

Plzeňský kraj
Cestovní ruch, Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Divadlo a tanec, Hudba, Soutěže a festivaly
Co se děje
08.08.2024

ČR: Život v éteru je kniha o Radiu 1. Vyšla v srpnu 2023 a představuje počátky soukromého rozhlasového vysílání v Československu i současnost stanice, která je unikátem i ve světovém měřítku. Radiem 1 prošla řada kulturních osobností, ať jde o moderátory (Honza Dědek, Saša Michailidis) nebo o hudebníky a DJs. Úspěšná kniha oslaví 7. srpna rok od svého vydání. V současnosti je v knihkupectvích i obchodech s hudbou v prodeji její druhý dotisk.

Celá ČR
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média
Co se děje
08.08.2024

TOKIO: Loutkové představení CASLAVSKA TOKYO 1964 se japonským divákům představilo během prvního srpnového víkendu. Inscenaci, která je fiktivním přímým přenosem z letních olympijských her v roce 1964, připravil režisér Jakub Vašíček se třemi herci Divadla ALFA, třemi herci Divadla PUK a hudebníkem Danielem Čámským. Česká premiéra pod názvem Čáslavská – Tokio – 1964 proběhne v září na Mezinárodním festivalu DIVADLO Plzeň a v Divadle ALFA.

Celá ČR, Plzeňský kraj, zahraničí
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Senioři, Ostatní
Co se děje
07.08.2024

PARDBUCIE: Největší letní událostí školy je bezpochyby již 15. ročník Sportiády s podtitulem Rozhoupej loď, která vyvrcholila v pátek 2. 8. ve škole v Pardubičkách. Sportiáda je zaměřena na sportovní dovednosti plné soutěží v podobě variace Bocci, agility se psem, dračí lodě apod. Škola se aktivně zúčastní akce Sportovní park v parku Na Špici. Návštěvníci mohou finančně pomoci rozhoupat loďku v Automatických mlýnech a tím tak budovat bezpečný přístav pro žáky školy.

Pardubický kraj
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Výtvarné umění, Ostatní, Památky, Soutěže a festivaly
Co se děje
06.08.2024