<p>PRAHA: Projekt na podporu čtenářské gramotnosti úspěšně pokračuje křtem knihy. Slavnostní vyvrcholení 6. ročníku celostátního projektu proběhne 2. 6. 2015 v 10.30 v pobočce Lužiny Městské knihovny /Archeologická ul. 1/2256, Praha 13/.</p> <p>Projekt, který probíhá každoročně v období leden – červen, je založen na spolupráci veřejných knihoven a škol. Smyslem projektu je přivést žáky prvních tříd do veřejných knihoven, a tím jim usnadnit cestu k rozvoji informační gramotnosti. Prvňáčci, kteří projektem úspěšně prošli, dostanou za odměnu zdarma knížku, která byla napsána speciálně pro ně a minimálně tři roky se nedá nikde koupit. </p> <p> Letos dostane více než 30 000 prvňáčků knížku básniček Jiřího Žáčka „Odemyky, zamyky“ s ilustracemi Vhrsti. Oba autoři jsou významné osobnosti současné literatury pro děti a mládež a mají na svém kontě mnohá významná ocenění. Za šest let existence projektu se jej účastnilo 95 000 prvňáčků z celé republiky. První tři ročníky zajišťovalo finančně MŠMT ČR, od roku 2013 projekt převzal Svaz knihovníků a informačních pracovníků.</p> <p> 2. června v 10.30 bude za přítomnosti spisovatele, ilustrátora, realizátorů projektu a sponzorů knížka slavnostně pokřtěna. Slavnostní předávání knížek proběhne po celé republice v průběhu června. Často bude spojeno s dalšími akcemi knihoven, například pasováním prvňáčků na čtenáře…</p> <p>Kontakty: </p> <p>Mgr. Helena Šlesingerová, mobil: +420–724–253–627, e-mail: slesingerova@plzen.eu<br />
Zlata Houšková, mobil: +420– 773 461 554, e-mail: zlata.houskova@gmail.com</p>
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.