ČR: Důležitá a atraktivní témata z českých regionů přinese nový diskusní pořad České televize Zkraje. Ve studiu se budou potkávat regionální osobnosti a místní politici s představiteli státu a šéfy státních institucí. První díl uvede ČT24 v sobotu 22. června od 12:30.
„Hledání řešení problémů přesahující hranice krajů, inspirace podněty ze všech koutů Česka, nadhled i vtip nabídne šestice hostů a dva moderátoři. Blízkost k řešení i místní znalost témat budou zajišťovat krajské redakce České televize. Na provázení pořadem se bude významně podílet místní moderátor, který ve svém regionu přivítá vždy jednu z tváří hlavní zpravodajské relace Události. V této pozici se budou střídat Marcela Augustová s Janou Peroutkovou,“ říká k novému pořadu ředitel divize zpravodajství a publicistiky České televize Petr Mrzena.
Pořad Zkraje přinese každou druhou sobotu atraktivní témata a palčivé otázky, které jsou blízké všem. Jak se srovnat se soužitím turistů a starousedlíků v atraktivních přírodních lokalitách? Jak si najít zubaře? Jak zlepšit mnohdy nevalnou kulturu cestování po železnici? Jak se srovnat s obavami o budoucnost, pokud ve městě krachuje velký podnik? Na takové otázky budou odpovídat hosté nového čtrnáctideníku v nejbližších měsících.
První díl, který bude moderovat Jana Peroutková s Jakubem Váchou, se zaměří na výstavbu nové multifunkční haly na brněnském výstavišti. „Brno letošní pořadatelství velmi úspěšného hokejového šampionátu nestihlo, ale to ambice na pořádání dalších turnajů neoslabilo. A sportovní haly budují i další města – Pardubice, Olomouc a další. Jak je využít, z jakých peněz zaplatit jejich výstavbu a jaké sportovce a umělce pozvat, aby zajistili životaschopný provoz? Právě takové otázky si první díl vysílaný z Brna položí,“ dodává editor brněnské redakce ČT Michal Šebela.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.