ČELÁKOVICE: V sobotu 15. června se v kostele Nanebevzetí Panny Marie v Čelákovicích uskutečnil koncert věnovaný letošnímu Roku české hudby. Koncert pořádal místní Spolek pro varhanní hudbu, jež se zabývá uváděním duchovní hudby, a z výtěžků koncertů realizuje údržbu kostelních varhan.
Na programu koncertu bylo kompletní uvedení písňového cyklu Biblických písní Antonína Dvořáka v interpretaci sólisty Národního divadla Romana Janála. Partnerem mu byl jeho spolužák z plzeňské konzervatoře, varhaník mezinárodního věhlasu a regenschori Strahovského kláštera Vladimír Roubal, který provedl také dvě Dvořákova varhanní preludia a obohatil koncert svými pověstnými improvizačními vstupy.
Posluchači v zaplněném kostele vyslechli celý program v hlubokém soustředění a v závěru odměnili hudebníky dlouhým potleskem, který si vyžádal dva přídavky, Hymnus k Nejsvětější Trojici a árii Ave maris stella, opět z pera Antonína Dvořáka. Oba umělci nenechali nikoho na pochybách, že jsou špičkovými profesionály ve svých oborech a zároveň ideálními tlumočníky Dvořákova hudebního sdělení, jímž je důvěra a hluboká úcta k principům nás přesahujícím a v němž je zároveň obsažena tolik potřebná občerstvující naděje.
Koncert byl realizován ve spolupráci s Římskokatolickou farností a s finanční podporou Města Čelákovic.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.