ZLÍN: Poslední listopadový víkend se v prostorách zlínského zámku otevře další ročník Zlín Design Marketu. Jako vždy bude prodejní přehlídkou autorského designu, představí se zde přes třicet prodejců s nabídkou vlastní tvorby. Návštěvníci se pak mohou kromě nakupování zapojit aktivně i do samotného tvoření během speciálních workshopů pro dospělé i děti. Vstup na Zlín Design Market je zdarma.
Sobota 25. a neděle 26. listopadu budou na zámku ve Zlíně patřit designu. Devátý ročník Zlín Design Marketu může být pro návštěvníky příležitostí, jak se seznámit s prací mladých českých tvůrců a případně pořídit i zajímavé vánoční dárky. „Naším záměrem je představit originální, lokální i udržitelnou tvorbu. Při výběru prodejců zohledňujeme použité materiály, původní originální autorský koncept i prezentaci značky,“ uvedla iniciátorka projektu Miroslava Ptáčková a dodala, že letos dostali prostor ve větší míře také studenti a absolventi UTB. V nabídce letos opět nebudou chybět oděvy, módní doplňky, šperky, kosmetika nebo bytové dekorace z různých materiálů, ale třeba také knihy, umělecké předměty a nejrůznější dárky pro děti a dospělé.
Novinkou letošního ročníku bude tzv. SWAP neboli bezpeněžní výměna oblečení. „Rozhodli jsme se vytvořit speciální prostor, který mohou naši návštěvníci využít k obměně svého šatníku. Principem bude přinést čisté, zachovalé a funkční oblečení, které se již nenosí a vyměnit jej za něco, co zase bude dělat radost.“
Zájemcům o aktivní zapojení do tvoření vlastních výroků bude na Zlín Design Marketu k dispozici celá řada workshopů. Volně dostupné a vhodné zejména pro děti jsou workshopy s výrobou originálních přání, malování dřevěných záložek a jmenovek, barevná terapie v podobě omalovánek nebo výroba jednoduchých šitých tašek z banneru.
K náročnějším workshopům patří vázání adventních věnců s Květy od Heleny, workshop s recyklační tematikou, na kterém se budou ze starých bannerů vytvářet tašky podle návrhu MINX a také Technika fotogramu: chemigram, které jsou dostupné za poplatek. Fotografický workshop povede Lenka Trčková, jejíž výstava „Latence“ právě probíhá v Galerii Václava Chada a je také součástí doprovodného programu Zlín Design Marketu. Výstavu lze zhlédnout i přímo v doprovodu autorky během komentované prohlídky.
Zlín Design Market se bude konat ve 2. nadzemním podlaží zlínského zámku v sobotu 25. listopadu od 10 do 18 hodin a v neděli 26. listopadu od 10 do 16 hodin. Vstup na akci je letos zdarma. Volný vstup je také na fotografickou výstavu „Latence“, komentovanou prohlídku výstavy i větší část workshopů.
Nad projektem převzala záštitu poslankyně Evropského parlamentu Martina Dlabajová.
Více na www.zlin-design.cz
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.