PRAHA: V online nakladatelství Pointa právě vyšla kniha s názvem Devatero hádek. „A žili spolu šťastně až do smrti.“ Tam, kde pohádky obvykle končí, tyto příběhy teprve začínají. Soubor povídek o hádkách v manželství a rodině. Popelka o půlnoci mrští po princi střevíček, protože čekala něco jiného. Sněhurka se při třetí nežádané návštěvě tchyně zalkne jablkem, které jí přinesla. Karkulka vnímá spontánní potrat jako trest za to, že byla protivná na svou mámu... Nádherně ilustrovaná kniha si ironicky podává první roky manželství a může se tak stát třeba skvostným svatebním dárkem. Knižní novinku Devatero hádek a spoustu dalších titulů je možné objednat na e-shopu Pointy a ve všech tradičních knihkupectvích nebo na e-shopech.
Devatero hádek
Autor: Zuzana Koukalová
Žánr: povídka, humor
Počet stran: 64
Rozměry: 130 x 200 mm
Vazba: brožovaná lepená
ISBN: 978-80-7691-121-5
Datum vydání: 25. 9. 2023
Cena: 229 Kč
Anotace
Vzali se, žili spolu a měli 50% šanci, že se rozvedou. Devatero mladých královen prožívá svou „pohádku“ prvních let manželství. Proč spolu Sněhurka s mužem nemluví? Co odpoví děd Vševěd paní Plaváčkové na otázku, zda je její manžel ten pravý? Kolik trpělivosti má královna Maruška se svými dětmi? Odvážné výpravy za obludnostmi hádek otevírají oči novým perspektivám, ale také otevírají nezhojené rány hněvu a bezmoci. Kdo se nedá, najde v knize dobré konce a mimořádně hravé a vtipné počtení.
O čem v knize autorka píše
Popelka o půlnoci mrští po princi střevíček, protože čekala něco jiného. Sněhurka se při třetí nežádané návštěvě tchyně zalkne jablkem, které jí přinesla. Karkulka vnímá spontánní potrat jako trest za to, že byla protivná na svou mámu. Manžel zařve na Šípkovou Růženku, ať se jde zase bodnout. Dočtete se o Sněhurce, Zlatovlásce, Popelce, Ladě se zlatou hvězdou, Marušce se zlatým srdcem, Červené Karkulce, manželce Plaváčka, o ženě žabího prince a Šípkové Růženě. O tom, jak se mohly cítit, když jim každodenní strasti přerostly přes hlavu, přetekly z poháru trpělivosti, stáhly je na dno, podusily, až velká voda emocí zase opadla a ony… Jak to udělaly, že zase chytily život za šťastný konec?
Pro koho je kniha určena
V textech se pozná každý, kdo se někdy zlobil na partnera, děti, rodiče, sebe. Kniha zaujme ty, kteří přemýšlí, odkud tahle zloba přišla a jak se jí napříště vyhnout. Pro chytré, citlivé, přemýšlivé duše s bojovým duchem, které neodradí obtížnost čtení.
Knihu Devatero hádek oceníte také jako skvostný svatební dárek. Nádherně ilustrovaná kniha si ironicky podává první roky manželství.
Proč autorka knihu napsala
Autorka knihu začala psát před osmi lety. Bylo to pro ni zaměstnání intelektu při péči o malé děti a duševní hygiena. Potřebovala si dokázat, že něco dokáže, protože práce v domácnosti je tzv. neproduktivní. Ze všeho nejvíc ji ale psaní a ilustrování knihy bavilo, naplňovalo, těšilo. Pořád víc, než frustrovalo a uvádělo do velkých pochybností.
O autorce
Narozena 1984 v Praze, je absolventka FHS UK a humanitních studií FF ZČU, vdaná, matka dvou kluků. Má ráda bojové umění aikido, racionální stravu a absurdní humor. Nemá ráda tlačenice a utrpení. Své texty dosud nepublikovala, spíše si píše zprávy a e-maily s přáteli. Pracuje v domácnosti v Bejrútu. Pracovala v domácnosti v Bruselu a v Praze, také jako reklamní textařka, asistentka v kanceláři velvyslankyně a jako sociální pracovnice.
O Pointě:
Pointa je online nakladatelská služba, která autorům pomáhá sestavit knižní tým a zafinancovat vydání knihy s pomocí crowdfundingu. Následně je provede celým procesem, zajistí tisk a distribuci a pomůže s propagací.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.