Brňany letos lákají především na instalaci a scénku na Moravském náměstí – u tzv. brněnského moře, kde představí nejen vizuální, ale i scénickou podívanou – souboj tří antických dramatických básníků, Aischyla, Euripida a Sofokla, ušitý na míru naší době – v duchu rap-battlových soutěží.
„Chtěli jsme zachovat důležité prvky tradičního řeckého konceptu, zároveň je však – ideálně zábavným způsobem – přiblížit současnosti. Proto jsme se rozhodli soutěž, které se v Řecku účastnili dramatičtí básníci, posunout do podoby současných rap-battlů,“ říká ke koncepci vystoupení Vojtěch Honig, režisér projektu a student třetího ročníku režie na Divadelní fakultě JAMU.
Průvod vyrazí ve středu 27. září od Divadelní fakulty z Mozartovy ulice v 15:30, odkud bude pokračovat ulicí Jezuitskou na Jakubské náměstí. Poté se vydá podchodem do parku Danuše Muzikářové na Moravské náměstí k „brněnskému moři“.
Na uměleckém pojetí průvodu a jeho organizaci se podílejí například studenti produkce, scénografie, činoherního a muzikálového herectví, jevištní technologie anebo režie.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.