ČR: Foto moravní hráze u Uherského Hradiště na titulní straně obálky odkazuje na to, že máme stále ještě zimu. Snímek z dronu na zadní straně obálky časopisu pak představuje neobvyklý pohled na architektonicky velmi zajímavý kostel P. Marie Vítězné v Moravském Žižkově.
V tomto prvním letošním čísle začínají hned dva zbrusu nové seriály, a sice úvodníky zaměřené na různé národopisné oblasti Slovácka a cyklus zasvěcený někdejším dětským hrám. Článek Přibická píseň přiblíží čtenářům tragickou událost z počátku třicetileté války – vyvraždění novokřtěnců ve zmíněné obci. O kus dále se lze dozvědět, jak se vyráběly došky pro strážnický skanzen. Celou dvoustranu vyhradila redakce dvouměsíčníku rozhovoru s hercem Vasilem Fridrichem, původem z Uherského Brodu, jehož nejnověji můžete spatřit v televizním seriálu Devadesátky. Bohužel nechybí ani nekrology – muzikanta a sběratele lidových písní Jaroslava Smutného z Veselí nad Moravou a výtvarníka a člena redakční rady časopisu Evžena Skuly z Uherského Hradiště. Poznáte, jak se v průběhu doby změnily vinařské uličky a vinohradnické stavby na Uherskohradišťsku a v textech věnovaných přírodě pomyslně zavítáte k minerálním pramenům ve Vyškovci v Bílých Karpatech nebo k šumícím borům v Chřibech. A jistě si vyberete i z mnoha dalších příspěvků...
Malovaný kraj je celobarevný, má 32 stran a koupit se dá v některých novinových stáncích a knihkupectvích nebo objednat přímo na adrese redakce Malovaného kraje, 17. listopadu 1a, 690 02 Břeclav, tel.: 602 575 463, 724 965 609, e-mail: malovanykraj@seznam.cz.
Více se o obsahu periodika a jeho zaměření dozvíte na webových stránkách www.malovanykraj.cz
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.