TACHOV: Městské kulturní středisko Tachov zve diváky na zahajovací koncert 19. ročníku letního hudebního festivalu roku 2021 - do Jízdárny ve Světcích. Nabízí nevšední hudební a taneční vystoupení věnované klasické irské hudbě s tanečníky zaměřenými na irský step. Akce se uskuteční v neděli 20. 6. od 15 hodiny. Na pódiu se představí pražská taneční škola inSpiral Dance Company a plzeňská skupina Poitín.
Nad projektem Dveře jízdárny dokořán 2021 převzal Záštitu ministr kultury PhDr. Lubomír Zaorálek. V letošním roce je projekt omezen na pět představení (info: maroszova@mkstc.cz * 774744830) a z toho jeden pod zvláštní záštitou - Zahajovací koncert je připravován pod Záštitou velvyslankyně Cliony Manahan - Velvyslanectví Irska v České republice. Dlouhodobou snahou o udržení projektu jsme získali důvěru u diváků i u vyšších institucí a tím podporu Dotací z Rozpočtu Plzeňského kraje pro rok 2021. Svůj příspěvek do projektu vložili i společnosti působící v něšem kraji: CM Transport Tachov s.r.o., Vodakva a.s., Merimex s.r.o. Všem patří upřímné poděkování.
Předprodej, prodej a rezervace přijímá Infocentrum Tachov, nám. Republiky 85 * infocentrum@mkstc.cz * 374 630 000.
Bližší informace o tomto a dalších akcích festivalu lze najít na www.mkstc.cz
Projekt, jednotlivé události, se uskuteční nebo neuskuteční podle nastalé situace a tím z rozhodnutí vlády o omezeních.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.