ZLÍN: Muzeum jihovýchodní Moravy ve Zlíně oznamuje svým příznivcům i široké veřejnosti, že ruší tradiční lednové Tříkrálové koštování, které bylo plánováno na 6. ledna 2021. „Zájemci o oblíbenou akci ale nepřijdou. V uvedeném termínu se uskuteční online formou na sociálních sítích muzea. To zároveň počítá s vyhlášením náhradního termínu akce na jaře nebo v létě,“ uvedl Mgr. Pavel Hrubec, ředitel Muzea jihovýchodní Moravy ve Zlíně.
Z důvodu aktuální epidemiologické situace, která pravděpodobně potrvá i v prvních měsících roku 2021, přistoupilo muzeum z preventivních důvodů ke zrušení této oblíbené události. Kromě toho, že jde o jubilejní 25. ročník, akce měla být zároveň připomínkou nedožitého životního jubilea etnografa a folkloristy Karla Pavlištíka, jedné z nejvýraznějších postav kulturního života jihovýchodní Moravy. Ten byl zároveň jedním ze zakladatelů novodobé tradice Tříkrálového koštování. V roce 2021 by oslavil kulaté životní jubileum - 90. narozeniny. Koštování mělo být zahajovací akcí k uctění tohoto výročí. Muzeum plánuje v průběhu roku několik dalších příležitostí, které osobnost Dr. Pavlištíka připomenou.
Online vysílání proběhne v uvedeném termínu, tedy 6. ledna. Všichni zájemci se mohou informovat na webu www.muzeum-zlin.cz či sociálních sítích muzea, kde bude akce s veškerými podrobnostmi a v dostatečném předstihu propagována. Reálné setkání účastníků s ochutnávkami destilátů vlastních i od tradičního vizovického výrobce, firmy Jelínek, se posléze uskuteční v náhradním jarním či letním termínu, který bude oznámen, jakmile to bude možné.
Muzeum děkuje všem svým příznivcům za pochopení a těší se na setkání v pozdějším termínu.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.