KUTNÁ HORA: Kutnohorsko.cz, o.p.s., zve na sousedské notování. "Několik posledních let jsme zpívali na Palackého náměstí pod rozsvíceným vánočním stromečkem v rámci akce Česko zpívá koledy s Deníkem,“ říká Lucie Francová. Letos je situace jiná, proto přijměte pozvání k procházce osvětlenou Kutnou Horou. Připravili jsme pro Vás sedm stanovišť, kde si můžete zazpívat koledu společně s našimi kutnohorskými zpěváky – kdykoliv od večera 9. prosince do 5. ledna 2021.
Více informací k projektu najdete na Facebooku (událost „Kutná Hora zpívá koledy“) nebo třeba na prvním ze sedmi stanovišť – na Palackého náměstí pod vánočním stromem. S sebou budete potřebovat jen telefon s čtečkou QR kódů a tužku a papír pro zaznamenávání odpovědí.
Zrealizovat tuto akci od prvotního nápadu do odstartování zpěvu trvalo necelých 14 dní a povedlo se to v tak krátkém čase jen díky nadšení a podpoře spousty lidí. V prvé řadě děkujeme Jitce Řeháčkové, Lucii Römer a Lence Najjar, že jsme se mohli inspirovat akcí „Zpíváme dětem“, a také Lence Choutkové za inspiraci adventní orientační hrou „Putování do Betléma přes Kutnou Horu“, kterou jsme si moc užili v loňském roce.
Nesmírné díky patří všem zpěvákům jednotlivých koled a zároveň autorům video nahrávek, kteří nás v tak šibeničním termínu neodmítli a šli do toho. Děkujeme Hudební škole Yamaha, Michalu Smrkovskému a Janě Štolbové z kolektivu DDM, Michalu Karbanovi s Check Accordion Trio (nahrávka přišla až z dánského Odense), Kamile a Emě Nedvědovým z USPS Tyl, Beátě Peterkové a Janu Drahotovi ze ZUŠ Kutná Hora a konečně také Mateřské škole Pohádka. Na tu zbyla nejdelší koleda, a ačkoliv na její nácvik měly paní učitelky s dětmi nejméně času ze všech zpěváků, nevzdaly to a patří jim od nás veliký dík a obdiv.
Na začátku by nás ani nenapadlo, že se nám podaří získat tak krásné a různorodé nahrávky, většinou ještě s vlastním hudebním doprovodem. Můžete se tak zaposlouchat tu do akordeonu, tam do violoncella a jinde zase třeba do klavíru.
A protože je to opravdu taková sousedská akce a nám se moc líbí materiál kutnohorského patriota Sørena Christensena, který nás na FB stránkách Máme rádi Kutnou Horu zcela pravidelně obohacuje o současné, ale i historické fotky spojené s Kutnou Horou a jejím okolím, neváhali jsme a na jeden ze stromů s koledami jsme umístili i takové nostalgické překvapení z jeho archivu. Děkujeme, Søren Christensen!
Všichni naši zpěváci a budoucí výherci soutěže si zaslouží krásné a kvalitní odměny. My bychom zároveň rádi nákupem odměn podpořili místní výrobce a obchodníky ve městě. Naše díky patří Muzeu čokolády a čokoládovně Kutná Hora, obchodu (nejen) s oříšky Al Andalous Boutique, Vinným Sklepům Kutná Hora s.r.o., a firmě Medical Furniture PZ, s.r.o. společně s Lenkou Choutkovou za krásné Pexeso Betlém pro Kutnou Horu. Děkujeme, že nás podpořili a můžeme tak společně obdarovávat. Vždyť jsou přeci Vánoce!
Závěrem chceme poděkovat vám všem – za to, že se s námi vydáte na procházku a že budete dodržovat veškerá aktuálně platná opatření. Zároveň vás prosíme o vaše připomínky či případné informace, pokud byste někde narazili na poškozené materiály na stanovištích. Ještě jednou děkujeme a přejeme krásný adventní čas!
Za Kutnohorsko.cz, o.p.s., Lucie Francová a Hana Bendová (info@oskutnohorsko.cz)
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.