POLIČKA: Jak mnohotvárný a zábavný může být list papíru! Zvlášť v rukou malíře, grafika a ilustrátora Vojtěcha Kubašty (1914-1992). Určitě jste se setkali s jeho prostorovými knížkami nebo betlémy zpracovanými technikou „pop up“. Stačí jeden pohyb ruky, knížka se otevře a do prostoru se zvedne celá kulisa i s postavami. Některé scény navíc obsahují pohyblivé prvky.
Jádrem výstavy budou rozkládací papírové betlémy V. Kubašty. Pro srovnání budou vystaveny i jiné, vystřihované papírové jesličky. Dále uvidíte velké množství obrázkových knih, především pohádek, které byly vydávány v 60. a 70. letech 20. století. Výrobu několika příběhů dokonce Kubaštovi zadalo „Walt Disney studio“. V menší míře ukážeme autorovy pohlednice nebo reklamní letáky.
Výstava je zapůjčena od sběratele J. V. Marouška.
Aby všichni návštěvníci mohli zažívat úžas z toho, že jedním otevřením knížka „vyroste“ a příběh živě promluví, připravili jsme kopie vystavených knížek, které si vezmou do ruky.
OTEVÍRACÍ DOBA v adventu a o vánočních svátcích:
3. 12. – 23. 12.
od 9.00 – 12.00, 12.30 – 16.00 hod. so + ne od 12.30 do 16.00 hod.
24. 12. 2020 – zavřeno
25. – 30. 12. od 13.00 – 17.00 hod.
31. 12. 2020 – 1. 1. 2021 – zavřeno
2. – 3. 1. 2021 od 13.00 – 17.00 hod.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.