PLZEŇ: Vyjádření ředitele Divadla Alfa a festivalu Skupova Plzeň Jakuba Hory k aktuální situaci: „S lítostí si dovolujeme oznámit, že z důvodu Usnesení vlády České republiky ze dne 8.10.2020 o přijetí krizového opatření je 34.ročník Mezinárodního festivalu loutkového a alternativního divadla Skupova Plzeň 2020 (datum konání 14.-18. 10. 2020) ZRUŠEN."
"Peníze za vstupenky zakoupené online budou během října automaticky vráceny na účet. Vstupenky zakoupené fyzicky je možné vrátit v místě zakoupení. Ze stejných důvodů se ruší všechna představení Divadla Alfa do 25. 10. 2020. Vstupenky na představení Divadla Alfa je možné vrátit ve stejném režimu. Vzhledem k přísným hygienickým opatřením, které Divadlo Alfa zavedlo ve svých prostorách již od 25. 8. 2020, je dlouhodobě riziko šíření infekčních chorob v Divadle Alfa minimální. Tato opatření však nebyla při rozhodnutí o uzavření divadel (včetně Divadla Alfa) ze strany Vlády ČR nijak zohledněna.“
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.