KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ: Jeden z nejnavštěvovanějších turistických cílů v Orlických horách – nová rozhledna na Velké Deštné – se pyšní titulem Stavba roku 2020 Královéhradeckého kraje. Rozhodla o tom odborná porota, která udělila ještě pět dalších ocenění. O titul se letos ucházelo 15 staveb.
Čestné uznání získala revitalizace Muzea východních Čech v Hradci Králové, rekonstrukce kina Biograf Český ráj v Jičíně, rekonstrukce mostu M3 v Safari Dvůr Králové a hradecké schodiště Bono Publico. K udělení zvláštní ceny přesvědčila odbornou porotu přestavba Základní školy Trivium Plus v Dobřanech.
„Tato soutěž upozorňuje širokou veřejnost na to, že moderní architekturu v Královéhradeckém kraji nemusíme spojovat pouze s Janem Kotěrou nebo Josef Gočárem, ale že i v současnosti zde vzniká celá řada pozoruhodných novostaveb. Neméně důležité jsou ovšem také citlivé a odborně provedené rekonstrukce a revitalizace, které vracejí dominantám našich měst a obcí jejich původní nádheru,“ uvedl hejtman Jiří Štěpán.
Do soutěže bylo letos přihlášeno 15 staveb. Vedle Královéhradeckého kraje je pořadatelem soutěže Česká komora autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě, Český svaz stavebních inženýrů, Svaz podnikatelů ve stavebnictví a Česká komora architektů. Soutěž se poprvé konala v roce 2004. V loňském roce zvítězila smuteční síň v Broumově.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.