ČR: Ve dnech 10. října – 14. listopadu 2020 se uskuteční XVI. ročník Festivalu muzejních nocí. Akce je významnou kulturní událostí, jež zastřešuje jednotlivé aktivity muzeí a galerií, které svým návštěvníkům kromě prohlídek stálých expozic či aktuálních výstav nabízejí řadu doprovodných programů. Organizace festivalu se každoročně ujímá Asociace muzeí a galerií České republiky, z. s. (AMG), ve spolupráci s Ministerstvem kultury a Národním muzeem.
Festivalu muzejních nocí se samozřejmě účastní muzea a galerie, čím dál častěji ve spolupráci s nimi ale také knihovny, památkové či církevní objekty, divadla, kulturní domy a další subjekty. Díky spolupráci různých organizací se rozvíjí vzájemná komunikace a propagace v rámci měst i regionů. Nabídka programů je každý rok velmi pestrá. Některé instituce mají pro svoji Muzejní noc vytvořeno specifické téma, další přizpůsobují aktivity současným výstavám či nově otevřeným expozicím.
Do XVI. ročníku Festivalu muzejních nocí se přihlásilo celkem 227 institucí a 73 měst. Přehled jednotlivých Muzejních nocí je k dispozici na adrese http://www.muzejninoc.cz v sekci Přihlášená muzea a jejich akce. Přestože má každé muzeum či galerie na výběr, zda a jakou částku bude na symbolickém vstupném vybírat, až na výjimky volí tradiční bezplatný vstup, případně dobrovolné vstupné.
Vzhledem ke stávající situaci a zejména pak z důvodu ne zcela předvídatelného vývoje dalších přijímaných opatření souvisejících s nákazou covid-19 lze očekávat, že program Festivalu muzejních nocí se bude ještě měnit. Doporučujeme proto návštěvníkům sledovat přímo webové stránky jednotlivých muzeí a galerií či jejich profily na sociálních sítích, kde naleznou aktualizované informace k organizaci Muzejní noci v dané instituci či regionu.
Časový harmonogram Festivalu muzejních nocí 2020 naleznete v příloze!
Více na http://www.muzejninoc.cz
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČESKÝ TĚŠÍN: Přijměte pozvání na akci Vivat Prochaska!, která se uskuteční v sobotu 22. června od 10 do 17 h v Historické budově v Českém Těšíně. Akce je připraveno ke 195. výročí narození Karla II. Albina Prochasky, majitele Prochaskovy tiskárny v Těšíně. V bohatém doprovodném programu si jistě najdou své malí i velcí návštěvníci. Mohou si například vyzkoušet psaní brkem a inkoustem, jak se tiskne z výšky i hloubky, výrobu mramorovaného papíru, zúčastnit se besedy se spisovatelem Tomášem Němečkem nebo výtvarné dílny a spoustu dalšího. Nebude chybět ani čerstvě pražená káva. Podrobnější program zde https://www.muzeumct.cz/aktuality/911-vivat-prochaska-22-6-2024.