sobota
21. září 2024
svátek slaví Matouš
Altán Gloriet
© Foto: Michal Louč



V soutěži MÁME VYBRÁNO vyhrál poděbradský Gloriet

ČR: Gloriet v Poděbradech, rekonstrukce domu Jana Kubiše v Dolních Vilémovicích a oprava varhan v Markvarticích. To jsou vítězové letošní soutěže veřejných sbírek MÁME VYBRÁNO. Hlasování bylo poprvé rozdělené do dvou kol, 14 krajských finalistů si rozděluje částku 100 tisíc korun.

Autor článku: 
Aleš Kozák/ika

Dobrá sbírka má příběh a poslání. Stojí za ní lidé, kteří věří, že to, co dělají, dává smysl. A pak ten pocit okolo sebe šíří. Taková kombinace vystřelila na přední pozice finalisty soutěže MÁME VYBRÁNO. Výsledky vyhlásil pořádající Institut pro památky a kulturu 15. září v prostorách barokního refektáře dominikánského kláštera v Praze.

Hlasování veřejnosti bylo letos poprvé rozdělené do dvou kol, z 289 sbírek postoupilo 14 krajských finalistů. Ti pak během letních prázdnin usilovali o přízeň tisíců hlasujících. Nejvíce bodovala obnova kulturní památky altánu Gloriet v Poděbradech, na druhé pozici se umístila rekonstrukce rodného domu válečného hrdiny Jana Kubiše a třetí místo obsadila oprava varhan v kostele sv. Jiří v Markvarticích. Mezi 14 krajských finalistů putuje částka 100 tisíc korun, rozdělena bude podle počtu hlasů pro jednotlivé sbírky.

„Sbírkám pomáhá už jenom to, že se o nich mluví – a veřejné sbírky jsou v České republice stále velké téma. Lidé rádi přispívají na projekty, se kterými se umí ztotožnit, neboť mají pocit, že právě tam jejich peníze dokážou pomáhat. Finančně nejúspěšnější sbírka dokázala nashromáždit téměř osm milionů korun,“ říká ředitel Institutu pro památky a kulturu Aleš Kozák.

Čestné uznání obdržela Agentura pro rozvoj Broumovska, z.s. za dlouhodobý přístup a různorodost při financování záchrany kláštera a okolních památek a POST BELLUM, o.p.s. za crowdfundingovou kampaň na novou aplikaci Paměť národa pro 21. století.

Soutěž MÁME VYBRÁNO pořádá Institut pro památky a kulturu od roku 2012. Institut současně provozuje portál PROPAMÁTKY, vydává stejnojmenný časopis a zajišťuje konference se zaměřením na naše kulturní dědictví.

Kompletní výsledky soutěže přiloženy.

www.instituteu.cz
www.propamatky.info

 

Mohlo by vás také zajímat...

ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.

Celá ČR
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média
Nepřehlédněte
18.09.2024

MOST: Divadelní Piknik Volyně, celostátní přehlídka amatérského činoherního a hudebního divadla se kvůli výstavbě obchodního centra na zahradě původního festivalového působiště přesune do Ústeckého kraje, konkrétně do Mostu.

Ústecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Soutěže a festivaly
Co se děje
18.09.2024

ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.

Celá ČR
Knihy, literatura, média, Ostatní
Co se děje
17.09.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.

Zlínský kraj
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Vzdělávání
Články a komentáře
18.09.2024