ČR: Hned několik článků z nového vydání časopisu, zaměřeného na národopis a vlastivědu Slovácka, se věnuje aktuálnímu tématu – koronaviru - a sice úvodní fejeton, dále zamyšlení nad tím, jak pandemie mohla ovlivnit chápání pojmu domova a také stať popisující reakce na tuto mimořádnou situaci na sociálních sítích, přirozeně ve vztahu k folkloru.
Poslední dílem – Židovský Uherský Brod – končí v periodiku seriál zaměřený na historii židovských náboženských obcí. Další článek upozorňuje na počátky hodonínského Sdružení výtvarných umělců moravských a jeho aktivity v zahraničí. Nelehkou dobu třicetileté války připomíná příspěvek nazvaný O vrtkavé štěstěně hradišťských měšťanů. Na smutné téma je bohužel také jiný text, a sice nekrolog osobnosti dechové hudby, skladatele Františka Kotáska z Ratíškovic. Nechybí pojednání o dietrichštejnských erbech v Mikulově nebo výňatek z díla někdejší osobnosti moravské žurnalistiky Jana Janči z Vlčnova. V již 68. díle rozsáhlého cyklu Výrobci krojů na Slovácku si čtenář přečte o vyšívačce Blance Cintulové z Blatnice pod Svatým Antonínkem. Zájemce o zdravé stravování jistě potěší recept na bezinkovou limonádu i další dobroty z bezu černého. Na sousední stránce pak vzpomíná na své návštěvy Slovácka známý astronom Jiří Grygar. Připomenuta je straňanská varianta temné travičské lidové balady Uliána, krásná panna. A prostor v časopise dostal rovněž text o kdekomu se ošklivící „pijavici“, tedy pijavce lékařské. Už tradičně v půlce roku je do periodika zařazena dvoustrana poezie a jako v každém čísle tak i nyní stručné pozvánky na kulturní akce, výběr z obecních zpravodajů a pro lepší náladu rovněž několik vtipů (přirozeně v nářečí). Nově je naopak vložena výzva čtenářům na pomoc Malovanému kraji v soutěži projektů vyhlášených ČSOB. A zadní stranu obálky vyplňuje další zástupce moderní architektury – kaple sv. Ducha ve Veselí nad Moravou – Milokošti, k níž je i doprovodný text.
Časopis rozhodně nabízí zajímavé čtení. Je celobarevný, má 32 stran a koupit ho lze i v některých novinových stáncích a knihkupectvích nebo objednat přímo na adrese redakce Malovaného kraje, 17. listopadu 1a, 690 02 Břeclav, tel.: 602 575 463, 724 965 609, e-mail: malovanykraj@seznam.cz.
Více informací na: www.malovanykraj.cz
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.