LIBERECKÝ KRAJ: Dva roky trvající jednání o využívání značky Křišťálové údolí (Crystal Valley) Libereckým krajem jsou u konce. Liberecký kraj se dohodl s Preciosou a.s. na základních parametrech smlouvy. Kraj chce posílit svou pozici na poli cestovního ruchu o další témata, která jsou v regionu tradiční, a sice o sklářství, bižuterii a šperkařství.
„Žádný jiný region na světě nemá na svém území tak velkou koncentraci firem, které staví své podnikání na těchto oborech. Uvědomujeme si velký potenciál, který má tato výjimečnost z hlediska cestovního ruchu, ale také v této souvislosti vidíme možné podnikatelské příležitosti pro poskytovatele služeb v cestovním ruchu. Dnešní návštěvník chce zážitek a my mu díky Křišťálovému údolí dokážeme nabídnout zážitek zcela unikátní,“ uvedla Květa Vinklátová, členka rady kraje pro kulturu, památkovou péči a cestovní ruch.
Se záměrem postavit image Libereckého kraje v oblasti cestovního ruchu na značce Křišťálové údolí přišla Preciosa již v roce 2016. Jednání o možnosti převzetí značky započala v roce 2017 a byla komplikovaná. Preciosa dlouhodobě využívá značku pro propagaci svých výrobků především v zahraničí a skloubit podnikatelský zájem firmy se záměrem pomoci využitím značky celému regionu nebylo snadné.
„Velmi si vážím toho, že Preciosa po dlouhých jednáních přistoupila k tomu, že značku Křišťálové údolí Libereckému kraji přenechá ve všech třídách, ve kterých ji má registrovanou, tedy i pro výrobky. Tato dohoda umožní značku Křišťálové údolí využívat za dopředu jasných a rovných podmínek všem sklářským, bižuterním a šperkařským firmám v regionu. Zároveň se otevírá prostor pro využití této tradice v oblasti cestovního ruchu. Vnímám to tak, že Preciosa udělala velmi vstřícný a velkorysý krok ve prospěch rozvoje celého kraje,“ dodal Martin Půta, hejtman Libereckého kraje.
V nejbližších dnech se doladí detailní parametry smlouvy. Mimo jiné se v ní Liberecký kraj zaváže uhradit přes 500 tisíc korun za převod ochranných známek a také ke každoročním investicím do rozvoje značky v řádech milionů po dobu tří let.
Projekt připraví Agentura regionálního rozvoje, s.r.o., vlastněná ze 100 % Libereckým krajem. Od 1. března 2019 bude projekt Křišťálové údolí (Crystal Valley) řídit Ing. David Pastva, který uspěl ve výběrovém řízení na pozici manažera projektu. Pastva má dlouholeté zkušenosti z oblasti cestovního ruchu. Byl ředitelem zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – Czech Tourism ve Frankfurtu nad Mohanem – a podílel se na budování destinační agentury České Švýcarsko. V posledních letech působil jako vedoucí odboru cestovního ruchu, kultury a sportu ve statutárním městě Liberci.
ZDROJ zprávy a přiložené fotografie ZDE
https://www.kraj-lbc.cz/liberecky-kraj-prebira-od-preciosy-znacku-kristalove-udoli-n896438.htm
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: Čtvrtým rokem pořádá projekt Mravenčí chůva se slovenskou partnerskou organizací Krajina čitateľov celoprázdninovou aktivitu Pročtené léto. Každý prázdninový týden v ní doporučují dětem, rodičům, učitelům nebo knihovníkům zajímavé knihy ke čtení a další aktivity k vybraným tématům. Letošní ročník akce má podtitul: “Slova, která si chceme pamatovat.”