KRAJ VYSOČINA-ČR: Už osmým rokem hledá Arnika nejkrásnější stromořadí České republiky. V anketě se sešlo zatím čtrnáct alejí z osmi krajů. Na Vysočině soutěží aleje v Brzkově, Jihlavě a Pelhřimově. Lidé mohou nominovat nejoblíbenější aleje a stromořadí na webu www.alejroku.cz do konce října. Stačí poslat fotografii a krátký příběh nebo popis. O vítězné aleji bude hlasovat veřejnost během listopadu.
“Věřím, že nominovaných alejí a stromořadí bude do konce října přibývat, podzimní atmosféra v korunách stromů je skutečně magická. Hledejte s námi nejkrásnější vznosné aleje, upozorněte na ty, kterým hrozí zánik, a představte nám mladé aleje a stromořadí, které jste vysadili, a o které budete pečovat i v příštích letech,” říká koordinátorka ankety Natálie Pivoňka Faltýnová z Arniky a dodává: “Nezapomínejte také fotit. V letošním roce na výherce fotosoutěže čeká zrcadlovka a fototiskárny od Canon.”
Nezáleží, zda jde o aleje známé, neznámé, vzrostlé, mladinké, ve městech, v krajině, kolem silnic nebo turistických tras. Stejně jako v minulých letech může o vítězství aleje rozhodnout mimořádná krása, silný příběh, snaha místních lidí o záchranu nebo odhodlání lokálních patriotů uspět v konkurenci z celé republiky.
Po ukončení hlasování Arnika v prosinci vyhlásí nejoblíbenější alej celé České republiky a vítězná stromořadí v jednotlivých krajích. Odborná porota mezitím zvolí nejkrásnější fotografii. Na autora vítězné nominace pak čeká jako hlavní cena let balonem od Lucky Balon a exkurze do výrobny biočajů Sonnentor. Pro autora nejkrásnější fotografie čeká zrcadlovka značky Canon.
Generálním sponzorem ankety je AuditDaně CZ.
Lidé mohou nominovat nejoblíbenější aleje a stromořadí na webu www.alejroku.cz do konce října.
Zdroj: Ing. Jiří Kaňa, www.arnika.org
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.