LIBERECKÝ KRAJ: Každoročně o poslední květnové neděli probíhá v Horní Lužici a na Děčínsku, ve Šluknovském výběžku a v Lužických horách "Den podstávkových domů", akce, při které je možné navštívit desítky podstávkových domů v regionu na rozhraní Čech, Německa a Polska. Akce se účastní obce, regionální organizace a řada soukromníků.
Přihlášené domy jsou volně přístupné "od sklepa po půdu", s výkladem majitele. Cílem organizátorů je záchrana starých podstávkových domů, a v delším časovém horizontu i vyhlášení přeshraniční Krajiny podstávkových domů památkou UNESCO.
Akce na propagaci lidové architektury probíhá na území Německa, Polska a Česka od roku 2005. Letos se v neděli 27. května konal již čtrnáctý ročník.
Zároveň při Dni podstávkových domů představili organizátoři veřejnosti historický hladinářský stav (brus), který je exponátem roku 2018
Letos se k akci připojily: Tráníček – Beranův hostinec, Dolánky – Dlaskův statek, Frýdlant – betlém, Semily – Jílovecké roubenky, Příšovice a Harcubova chalupa.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: Čtvrtým rokem pořádá projekt Mravenčí chůva se slovenskou partnerskou organizací Krajina čitateľov celoprázdninovou aktivitu Pročtené léto. Každý prázdninový týden v ní doporučují dětem, rodičům, učitelům nebo knihovníkům zajímavé knihy ke čtení a další aktivity k vybraným tématům. Letošní ročník akce má podtitul: “Slova, která si chceme pamatovat.”