PRAHA: Hlas Zlaty Adamovské se potkal v duetu s nezaměnitelným tenorem Štefana Margity. Píseň Paroles paroles s českým textem Martina Chodúra Slova vyjde na Margitově šansonovém albu Mapa lásky.
V roce 1973 nazpívala u nás svého času velmi známá a velmi oblíbená zpěvačka a herečka francouzsko-italsko-egyptského původu Dalida v duetu s legendárním francouzským hercem Alainem Delonem duet Paroles paroles. Ten se záhy stal velkým hitem nejen ve Francii a v řadě evropských zemích, ale i v Japonsku, Mexiku a Kanadě. Delon se k této písni vrátil po třiadvaceti letech, kdy ji na počest Dalidy společně se Céline Dion uvedl v jednom z francouzských silvestrovských TV programů.
U nás teď tuto píseň nahráli s českým textem Martina Chodúra Slova Zlata Adamovská a Štefan Margita a vyjde už 25. května na Margitově šansonovém albu Mapa lásky.
“ Problémem při psaní českého textu pro mne bylo to, že v originále muž mluví a žena zpívá. A já to musel všechno otočit včetně textového významu“, říká Martin Chodúr.
„Když jsme píseň nahráli, šli jsme se Zlatou na oběd. V restauraci hrálo rádio a z něho se zničeho nic ozvala v Dalidině a Delonově podání právě píseň Paroles paroles. Oba jsme ztuhli. A pak že neexistují věci mezi nebem a zemí, " vzpomíná Štefan Margita.
Herečka Zlata Adamovská pak dodává: „Šansony Bécauda, Mathieu, Brela, Piaf nebo Hany Hegerové formovaly moje mládí a dospívání. Dodnes si notuji s nimi, když si z nostalgie pouštím staré gramodesky. Proto, když mne Štefan Margita oslovil, abych s ním spolupracovala na duetu Slova, neváhala jsem ani chvilku. Ten šanson jsem znala v originále a už tehdy se mi moc líbil. Nicméně že jednou budu Alain Delon v ženském podání, mne ani ve snu nenapadlo. Když kdysi nazpívala Marie Rotrová s Jirkou Bartoškou duet Klíč ke štěstí, moc jsem si přála, abych jednou mohla s nějakým zpěvákem vytvořit podobný duet. Od té doby uplynulo více než třicet let a já mám ohromnou radost, že můj hlas se potkal v duetu s nezaměnitelným Štefanovým tenorem. Splnil se mi sen."
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.