OPAVA: Aktuálním a nejnovějším počinem Univerzitní knihovny Slezské univerzity v Opavě je výstava o Gustavu Klimtovi, jednom z nejvýznamnějších rakouských malířů přelomu 19. a 20. století s českými kořeny. Průkopníku symbolismu a spoluzakladateli vídeňské secese.
Expozice je zpřístupněna v prostorách knihovny na Bezručově náměstí 14 v Opavě (vnitřní trakt budovy) vždy v čase otvírací doby knihovny. Vstup pro veřejnost je volný.
"Touto putovní výstavou chce Rakouské kulturní fórum v Praze a naše univerzitní Rakouská knihovna připomenout 100. výročí úmrtí tohoto symbolu moderny. Koncept výstavy byl ale paradoxně původně koncipován k příležitosti 150. výročí narození Gustava Klimta. Přesto je vhodná i k uvedení při příležitosti výročí jeho úmrtí, které je ještě navíc v Rakousku prezentováno v souvislosti se 100. výročím vzniku Rakouské republiky," vysvětluje zajímavý vznik expozice Zlatuše Vlhová, správce fondů Rakouské knihovny a Německé knihovny Univerzitní knihovny Slezské univerzity v Opavě.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.