CHOMUTOV: Po březnovém úspěchu do Chomutova opět zavítají ti nejlepší z české slam poetry včetně finalistů mistrovství ČR. Organizátoři z Večerů jinak do Sklepení osudu připravili večer plný poezie a recitačních výkonů. Vstup je za stokorunu.
Koncept večera, během něhož vystoupí performeři Dr. Filipitch, Tukan, Klára, Rajm a Fog, je založen na soutěži s jednoduchými pravidly. Básníci nesmějí mít rekvizity a musejí nabídnout pouze sami sebe. Jejich umělecký a recitační výkon pak hodnotí porota. A tu tvoří všichni diváci.
"S nadsázkou se dá říct, že básničky ještě nikdy nebyly tak cool. Slam poetry je v podstatě nervy drásající a dost zábavná soutěž. A to jak pro vystupující, tak pro diváky, kteří se stávají porotci," vysvětlil Tomáš Trykar z pořádající producentské skupiny Večery jinak.
Sklepení Osudu (pod Čajovnou Alibaba), Revoluční 48, Chomutov
Více informací na: http://www.facebook.com/veceryjinak
http://www.slampoetry.cz/
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.