pondělí
2. září 2024
svátek slaví Adéla
© banner



O mezinárodní soutěž Blues Aperitiv je letos rekordní zájem

ŠUMPERK: Také letos se mohli bluesmani přihlásit do mezinárodní soutěže Blues Aperitiv, která zaručuje minimálně dvěma vítězným kapelám účast v programu největší středoevropské přehlídky bluesové muziky Blues Alive.  Letos se uskuteční v Šumperku od 16. do 18. listopadu ve velkém sále DK Šumperk.

Autor článku: 
Michaela Horáková

„Součástí Blues Alive se neodlučitelně stal soutěžní festival, který hledá nové talenty v oblasti blues mezi kapelami po celé Evropě. Těší nás, že z původně ryze českého festivalu je akce mezinárodní. Letos nám navíc přišel rekordní počet přihlášek hned ze sedmi zemí, což nás opravdu mile překvapilo. Dvěma souborům garantujeme postup na Blues Alive 2017, kde dostanou tradičně příležitost uvítat posluchače koncertem ve foyer Domu kultury,“ vysvětlil Vladimír Rybička, ředitel festivalu.

I další účinkující, kteří na přehlídce Blues Aperitiv zaujmou porotu či uspějí u diváků, mohou dostat pozvánku k účinkování na vedlejších scénách Blues Alive či na přehlídkách v Polsku.

„Ze všech přihlášených kapel bude vybrána sedmička postupujících a dva náhradníci. Pak už je vše na kapelách, jak se budou naživo prezentovat před odbornou mezinárodní porotou sestavenou z hudebních publicistů, hudebníků a před návštěvníky akce,“ uzavřel Rybička.

Nyní všechny přihlášky projde porota a vybere 7 postupujících, kteří 18. 3. během Blues Aperitivu zkusí své štěstí a vystoupí před diváky a porotou. Poté na základě hlasování vyjdou vítězové, kteří vystoupí na listopadovém Blues Alive v Šumperku, nebo na dalších spřátelených místech festivalu.

Více na bluesalive.cz

 

Seznam přihlášených Blues Aperitiv 2017 najdete v přiložené TZ.

 

Michaela Horáková
DK Šumperk

Mohlo by vás také zajímat...

JIHOMORAVSKÝ KRAJ: Tradiční dotační program má oproti předchozím letům jednu zásadní změnu, a to v termínech, kdy se o něj mohou zájemci ucházet. Zatímco dříve byl schvalován a uveřejňován v lednu daného roku a žádosti o dotace byly přijímány v druhé polovině února, nyní tak mohou zájemci o krajskou podporu činit už od 1. až do 31. října. Kraj na rozvoj kultury v příštím roce vypsal 15 milionů korun.

Jihomoravský kraj
Instituce a kulturní zařízení
Co se děje
02.09.2024

PRAHA: Rekola, česká bikesharingová společnost, představuje nový projekt propojující městskou cyklistiku a umění. Na sto deseti vybraných kolech v Praze se objevují polepy a odkazy na sociální sítě mladých českých talentů. Každé z těchto kol nese jedinečné umělecké dílo nebo odkaz na hudbu, poezii či grafiku. Mezi zapojené umělce a umělkyně patří hudebníci Lil Fault, The Interlude a Pastavbacku, Ay$kr, Devotch666 a Karolina Beranová, básníci Antonín Zhořec, Anna Smetanová, Josef Kináč a Nikola Týčová a vizuální umělci Max Butrón, Matyáš Melíšek a Amélie Počarovská. Ulovit si kolo a zažít inspirativní jízdu s jedním z umělců mohou lidé do konce roku.

Hl. m. Praha
Cestovní ruch, Knihy, literatura, média, Hudba, Výtvarné umění, Ostatní
Co se děje
30.08.2024

PRAHA: Kulturní produkční platforma ProFitArt se kromě produkce divadelních inscenací zabývá také kreativním vzděláváním. Aktivity mají významný sociální dopad, zaměřují se na psychomotorický vývoj dětí, podporu mentálního zdraví a emoční inteligenci. Součástí tohoto proudu jsou například workshopy pro děti a pro pedagogy Učení cirkusem pod vedením lektorů Cécile Da Costa a Roberta Janče a také nejnovější projekt s názvem Tanec a duševní zdraví (nejen) ve školách, který ProFitArt realizuje ve spolupráci s britským souborem Company Chameleon a Švandovým divadle na Smíchově.

Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Vzdělávání, Menšiny a cizinci
Co se děje
27.08.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Barbory Votavové, brand manažerky Knihobotu, knižního online secondhandu.

Celá ČR
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média
Články a komentáře
28.08.2024