OLOMOUC: Přehlídky filmové animace a současného umění se uskuteční v Olomouci od čtvrtka 1. do neděle 4. prosince 2016. Letošní PAF nabídne pět programových sekcí, které skrze audiovizuální performance, projekce celovečerních snímků i animovaných pásem, master class odborníků a umělců, prezentace, workshopy a přednášky, instalace, výstavy a koncerty důkladně mapují fenomén animace v kontextu kinematografie a současného vizuálního umění.
Kromě patnácti let existence Přehlídky filmové animace a současného umění (dříve „Přehlídka animovaného filmu“) je dalším významným letošním jubileem v pořadí 10. ročník soutěžní sekce Jiné vize. Jiné vize mapují české „pohyblivé obrazy“ na pomezí filmu, videa, experimentálního filmu, animace a výtvarného umění. Se sekcí se pojí významná výstava v Atriu Konviktu, představení projekce pilotního ročníku slovenské soutěže a kulatý stůl věnovaný palčivým otázkám existence pohyblivých obrazů. Hosté: Karel Císař (CZ), Martin Kaňuch (SK), Matěj Strnad (CZ) ad.
Programové sekce PAF 2016: Proč se dívat na zvířata? | Jiné vize | Film labor | Aport animace | PAF Art
Úplné anotace jednotlivých programových sekcí zde.
15. Přehlídka filmové animace a současného umění
čtvrtek 1. – neděle 4. prosince 2016
Olomouc (UC UP Konvikt, Vitrína Deniska, Galerie U Mloka, Vila Primavesi, Klub Vertigo, Kino Metropol, ScreenSaverGallery, Divadlo hudby, W7, Antikvariát, Bajkazyl Olomouc, Flop Fashion Store ad.)
PAF v roce 2016 podpořily: Ministerstvo kultury České republiky, Státní fond kinematografie, Statutární město Olomouc, Olomoucký kraj
ČR-ZAHRANIČÍ: Vousatý, šlachovitý muž se stále usměvavýma modrýma očima, kterého můžete potkat v každé roční době při koupání na pražském Džbánu, nebo někde na kole. Taky ale na kajaku, na kterém v posledním desetiletí postupně splouvá nejdelší evropské řeky od pramene až k ústí. Začal Labem, Dunajem a Odrou, pokračoval Rhônou, Rýnem, Vislou a Seinou a příští rok se chystá na některou z řek vysoko na severu. Pobýval totiž celkem 15 let ve Švédsku a v Dánsku a sever je jeho druhým domovem. Čtrnáctkrát běžel slavný lyžařský Vasův běh ve Švédsku a přešel na lyžích grónský pevninský ledovec. A spoluzaložil Arktický festival, kterého se letos konal už 6. ročník. Kdo by za tou tváří drsného sportovce a polárníka hádal i Zdeňka Lyčku – diplomata, dokonce velvyslance, a také překladatele z dánštiny? O tom všem bude tento rozhovor.
ČR: Původně vystudovaná lékařka v oboru pediatrie v roce 1988 tajně složila v Plzni doživotní řeholní sliby a o půl roku později byla přijata do noviciátu mnišek dominikánek. Od roku 1991 až dosud je ve službách dominikánského řádu a církve. V letech 1998 – 2010 působila na biskupství v Hradci Králové jako asistentka biskupa královéhradeckého a poté jako asistentka arcibiskupa pražského, kardinála Dominika Duky OP v Praze. V této roli měla příležitost naplnit heslo sv. Dominika i kardinála Dominika Duky „In Spiritu Veritatis“ a přispět ke kultivovanosti veřejného a církevního života.
Jak ostatně uvádí ve svém životopise: „Jsem vděčná, že jsem mohla být při realizaci sousoší sv. Vojtěcha a Radima na Libici, na jednom z nejstarších archeologicky probádaných míst naší země, nebo sousoší sv. Vojtěcha, Radima a Radly umístěného v katedrále sv. Víta. Podobně zahájení Via Sancta Mariana, rozjímavého putování z Prahy od Mariánského sloupu na Staroměstském náměstí do Staré Boleslavi k Palladiu země české na sv. Silvestra 2019, chápu jako dar Ducha svatého. Těší mě také spolupráce s Hnutím na vlastních nohou – Stonožka, kde jsem mohla uplatnit svou původní pediatrickou profesi a starost o ty nejmenší.“
ČR: Divadelní streamovací platforma Dramox spouští tolik očekávanou aplikaci pro Google TV (dříve Android). Po chytrých televizích LG a Samsung tak diváci naladí všechny divadelní záznamy Dramoxu i na televizích Sony, Philips, Hisense, TLC a mnoha dalších. Drtivá většina diváků tedy bude moci během svátků sledovat divadlo online pohodlně z velké televizní obrazovky.
ČR: Vánoční pohádky jsou dlouhá léta symbolem českých Vánoc. Generace diváků si je spojují s rodinnou pohodou, vůní cukroví a kouzlem svátečních dní. Statistiky z loňského roku sice potvrzují, že zájem o pohádky neochabuje, ale zároveň se čím dál hlasitěji ozývá kritika na adresu jejich klesající kvality. Může si česká pohádka udržet své pevné místo na vrcholu televizní zábavy, nebo čelíme postupnému úpadku tohoto kdysi zářivého žánru?