pondělí
2. září 2024
svátek slaví Adéla
© Logo vyhlašovatele



Muzeum umění Olomouc vyhlašuje fotosoutěž k výstavě Jindřicha Štreita

OLOMOUC: Při příležitosti výstavy jednoho z nejvýznamnějších českých fotografů Jindřicha Štreita vyhlásilo Muzeum umění prázdninovou fotosoutěž. Účast v soutěži nazvané podle Štreitova nejznámějšího cyklu Vesnice je svět není omezena věkem a probíhá do 31. srpna. Vítězné fotografie muzeum vystaví.

Cyklus fotografií „Vesnice je svět“ vznikal od roku 1978 především v bývalých Sudetech. „Štreit se stal součástí životů vesnických obyvatel, udivovala ho koncentrace radostí i tragédií na jednom místě. Snažil se o všeobecně srozumitelné postižení hlavních rysů lidského života tak, jak je vypozoroval v konkrétních situacích rodin, dětí, partnerů či kolegů na pracovišti. A že se mu to podařilo, dokládají stovky výstav po celém světě,“ řekla kurátorka Štěpánka Bieleszová.

Na podobná témata by podle Bieleszové měly být zaměřené také fotografie pro prázdninovou soutěž. Snímky mohou zájemci do muzea donést osobně, poslat poštou (Denisova 47, 771 11 Olomouc), emailem na adresu bielesz@olmuart.cznebo jen sdílet na sociálních sítích s hashtagem #streitsoutez nebo #muzeumumeni.
Soutěž končí 31. srpna. „Fotografie posoudíme s Jindřichem Štreitem. Všechny zveřejníme na internetových stránkách muzea a tři vítězné vystavíme v Muzeu moderního umění,“ doplnila Bieleszová. Vítěze muzeum ocení knihami a celoroční volnou vstupenkou.
 

Štreitova výstava v Muzeu moderního umění nazvaná (Ne)známé fotografie 1978–1989 představuje více než dvě stě fotografií a je pořádána při příležitosti autorových sedmdesátin. Zhruba polovina fotografií dosud nebyla publikovaná. Výstavu, která potrvá do 30. října, doprovází stejnojmenná kniha.

ZDROJ

Kontakt:
Mgr. Petr Bielesz
tiskový mluvčí
K:  Muzeum moderního umění | Denisova 47 | 771 11 Olomouc
T:  585 514 282
M:  724 202 905
E:  bielesz@olmuart.cz | web | facebook | twitter

Mohlo by vás také zajímat...

JIHOMORAVSKÝ KRAJ: Tradiční dotační program má oproti předchozím letům jednu zásadní změnu, a to v termínech, kdy se o něj mohou zájemci ucházet. Zatímco dříve byl schvalován a uveřejňován v lednu daného roku a žádosti o dotace byly přijímány v druhé polovině února, nyní tak mohou zájemci o krajskou podporu činit už od 1. až do 31. října. Kraj na rozvoj kultury v příštím roce vypsal 15 milionů korun.

Jihomoravský kraj
Instituce a kulturní zařízení
Co se děje
02.09.2024

PRAHA: Rekola, česká bikesharingová společnost, představuje nový projekt propojující městskou cyklistiku a umění. Na sto deseti vybraných kolech v Praze se objevují polepy a odkazy na sociální sítě mladých českých talentů. Každé z těchto kol nese jedinečné umělecké dílo nebo odkaz na hudbu, poezii či grafiku. Mezi zapojené umělce a umělkyně patří hudebníci Lil Fault, The Interlude a Pastavbacku, Ay$kr, Devotch666 a Karolina Beranová, básníci Antonín Zhořec, Anna Smetanová, Josef Kináč a Nikola Týčová a vizuální umělci Max Butrón, Matyáš Melíšek a Amélie Počarovská. Ulovit si kolo a zažít inspirativní jízdu s jedním z umělců mohou lidé do konce roku.

Hl. m. Praha
Cestovní ruch, Knihy, literatura, média, Hudba, Výtvarné umění, Ostatní
Co se děje
30.08.2024

PRAHA: Kulturní produkční platforma ProFitArt se kromě produkce divadelních inscenací zabývá také kreativním vzděláváním. Aktivity mají významný sociální dopad, zaměřují se na psychomotorický vývoj dětí, podporu mentálního zdraví a emoční inteligenci. Součástí tohoto proudu jsou například workshopy pro děti a pro pedagogy Učení cirkusem pod vedením lektorů Cécile Da Costa a Roberta Janče a také nejnovější projekt s názvem Tanec a duševní zdraví (nejen) ve školách, který ProFitArt realizuje ve spolupráci s britským souborem Company Chameleon a Švandovým divadle na Smíchově.

Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Vzdělávání, Menšiny a cizinci
Co se děje
27.08.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Barbory Votavové, brand manažerky Knihobotu, knižního online secondhandu.

Celá ČR
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média
Články a komentáře
28.08.2024