úterý
3. září 2024
svátek slaví Bronislav
Bible olomoucká detail, 1417
© Muzeum moderního umění



Muzeum moderního umění - 450 let od svého založení

OLOMOUC: Při příležitosti 450 let od založení Vědecké knihovny v Olomouci podrobně přiblíží tato významná a pozoruhodná instituce nejen historii, ale také unikáty z jejích fondů, které zůstávají obvykle skryté v depozitářích.

od 07.04.2016 do 12.06.2016
Autor článku: 
luk

 Vzhledem k obsáhlosti tématu je výstava rozdělená do tří samostatných expozic – v Muzeu moderního umění, Vlastivědném muzeu Olomouc a Vědecké knihovně v Olomouci. Společně vytvářejí komplexní obraz historických proměn knihovny, která nepochybně patří k největším klenotům města Olomouce.

Prohlédnete se nejcennější exponáty z historických fondů knihovny – rukopisy z 11. – 16. století, prvotisky, knižní vazby a mapy z 15.–17. století. Vystaven bude například Evangeliář zábrdovický z 11. století, který patří k nejcennějším iluminovaným rukopisům v českých zemích, dva české překlady bible z 15. století – Bibli olomouckou a Bibli boskovickou, jeden z nejrozměrnějších dokumentů v knihovním fondu, více než 60 centimetrů vysoký Graduál loucký (15. století) nebo prvotisk Boccacciových Slavných žen z 15. století. Jedinečná je rovněž kruhová mapa světa z konce 15. století.

Ve Vlastivědném muzeu Olomouc najdete informace o dějinách knihovny, ilustrované dokumenty z knihovního fondu a archivními materiály. Expozice ve Vědecké knihovně v Olomouci představí významné osobnosti a zajímavosti spjaté s její historií.

Doba konání výstavy 7. 4. do 12. 6. 2016.

ZDROJ

 

Mohlo by vás také zajímat...

JIHOMORAVSKÝ KRAJ: Tradiční dotační program má oproti předchozím letům jednu zásadní změnu, a to v termínech, kdy se o něj mohou zájemci ucházet. Zatímco dříve byl schvalován a uveřejňován v lednu daného roku a žádosti o dotace byly přijímány v druhé polovině února, nyní tak mohou zájemci o krajskou podporu činit už od 1. až do 31. října. Kraj na rozvoj kultury v příštím roce vypsal 15 milionů korun.

Jihomoravský kraj
Instituce a kulturní zařízení
Co se děje
02.09.2024

PRAHA: Rekola, česká bikesharingová společnost, představuje nový projekt propojující městskou cyklistiku a umění. Na sto deseti vybraných kolech v Praze se objevují polepy a odkazy na sociální sítě mladých českých talentů. Každé z těchto kol nese jedinečné umělecké dílo nebo odkaz na hudbu, poezii či grafiku. Mezi zapojené umělce a umělkyně patří hudebníci Lil Fault, The Interlude a Pastavbacku, Ay$kr, Devotch666 a Karolina Beranová, básníci Antonín Zhořec, Anna Smetanová, Josef Kináč a Nikola Týčová a vizuální umělci Max Butrón, Matyáš Melíšek a Amélie Počarovská. Ulovit si kolo a zažít inspirativní jízdu s jedním z umělců mohou lidé do konce roku.

Hl. m. Praha
Cestovní ruch, Knihy, literatura, média, Hudba, Výtvarné umění, Ostatní
Co se děje
30.08.2024

PRAHA: Kulturní produkční platforma ProFitArt se kromě produkce divadelních inscenací zabývá také kreativním vzděláváním. Aktivity mají významný sociální dopad, zaměřují se na psychomotorický vývoj dětí, podporu mentálního zdraví a emoční inteligenci. Součástí tohoto proudu jsou například workshopy pro děti a pro pedagogy Učení cirkusem pod vedením lektorů Cécile Da Costa a Roberta Janče a také nejnovější projekt s názvem Tanec a duševní zdraví (nejen) ve školách, který ProFitArt realizuje ve spolupráci s britským souborem Company Chameleon a Švandovým divadle na Smíchově.

Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Vzdělávání, Menšiny a cizinci
Co se děje
27.08.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Barbory Votavové, brand manažerky Knihobotu, knižního online secondhandu.

Celá ČR
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média
Články a komentáře
28.08.2024