ČR: Studujete sklářskou školu? Máte kreativní nápady na realizaci dekorativních broušených a rytých děl? Pak právě pro vás je určena soutěž Cena Ludwiga Mosera, kterou již osmým rokem vyhlásila sklářská manufaktura Moser.
Soutěž je určena pro studenty středních a vyšších odborných škol a studenty vysokých škol. V těchto dvou kategoriích se jí mohou zúčastnit studenti domácích i zahraničních škol. O prestiži Ceny Ludwiga Mosera svědčí fakt, že své kreativní návrhy v uplynulých sedmi letech do soutěže přihlásilo přes 200 studentů z více jak 20 tuzemských i zahraničních škol. Vítězové jednotlivých kategorii se mohou těšit na prize money ve výši 20 tisíc korun. Podstatnější a pro praxi důležitější je týdenní stáž ve sklárnách Moser. Úspěšní studenti budou mít možnost své návrh realizovat. „Mladí výtvarníci získají v Moseru nenahraditelné zkušenosti spojené se vzorováním na huti a s konzultacemi se sklářskými mistry, kteří je nechají nahlédnout do celého procesu tradiční ruční výroby,“ popsal průběh stáže umělecký ředitel sklárny Lukáš Jabůrek. Výsledné práce pak budou vystaveny v pražské prodejní galerii Moser Na Příkopě 12.
A jak na to? Soutěžní návrhy mohou studenti posílat přílohou emailu nebo v tištěné podobě spolu s CD/DVD. Přihláška musí být vyplněná zvlášť ke každému soutěžnímu návrhu. Uzávěrka přihlášek je 30. června a vyhlášení soutěže proběhne v září. Je již tradicí, že v porotě vedle uměleckého šéfa sklárny usedají přední osobnosti umění, designu a architektury. Letošní porotě bude předsedat významná česká architektka působící v Londýně Eva Jiřičná. Soutěžní návrhy s ní budou hodnotit ředitelka UPM v Praze Helena Koenigsmarková, kurátor sbírky moderního a současného skla a keramiky UPM v Praze Milan Hlaveš, ředitel pro odbornou činnost – hlavní kurátor Muzea skla a bižuterie Jablonec nad Nisou Petr Nový, proděkan pro vnější vztahy fakulty umění a designu UJEP Ústí nad Labem Jaroslav Polanecký, ředitel společnosti Moser František Schneider a členka představenstva Moser Kateřina Zapletalová.
Bližší informace o možnosti přihlášení se do soutěže vč. přihlašovacího formuláře na tomto odkazu
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: Čtvrtým rokem pořádá projekt Mravenčí chůva se slovenskou partnerskou organizací Krajina čitateľov celoprázdninovou aktivitu Pročtené léto. Každý prázdninový týden v ní doporučují dětem, rodičům, učitelům nebo knihovníkům zajímavé knihy ke čtení a další aktivity k vybraným tématům. Letošní ročník akce má podtitul: “Slova, která si chceme pamatovat.”