VŠETICE: Na unikátní zážitky nezvyklých spoluprací i unikátní koncerty se letos víc než kdy jindy zaměřuje festival Krásný ztráty Live. Jeho sedmý ročník se uskuteční 11. - 12. srpna na tradičním místě ve středočeských Všeticích. Na dramaturgii se od tohoto roku podílí spolu s hudebním garantem festivalu Michalem Prokopem také hudebník Roman Holý a není divu, že právě spojení obou hvězd české scény a dalších hudebníků z Holého kapely Monkey Business bude jedním z plánovaných vrcholů festivalu.
Vůbec poprvé v historii populárních spoluprací Michala Prokopa s hosty festivalu Krásný ztráty Live předchází koncertnímu setkání studiová nahrávka. Michal Prokop a Monkey Business se rozhodli společné vyladění dokumentovat coververzí písně svého společného oblíbence, geniálního amerického soulového skladatele a zpěváka Stevieho Wondera Living for the City. Písnička původně z roku 1973 patří k největším Wonderovým hitům. Získala dvě ceny Grammy a magazín Rolling Stone ji zařadil na 104. místo v žebříčku 500 nejlepších písní všech dob. Na nové nahrávce zpívá Michal Prokop hlavní sólový part, Matěj Ruppert a Tereza Černochová z Monkey Business jej doplňují vokály.
Propojení Michala Prokopa s Monkey Business na singlu je hmatatelným důkazem důrazu letošní dramaturgie na výjimečné hudební okamžiky. K těm dalším bezpochyby bude patřit ojedinělý koncert písničkáře Vlasty Redla se skupinou AG Flek, v jejímž rámci se v 80. letech poprvé proslavil, anebo mladších interpretů, kteří přivezou svoji aktuální tvorbu. Například rapoví Prago Union nedávno vydali osmé album Příduhned..., rocková Gaia Messiah má letos čtvrtou studiovku Vlnobytí, v Česku působící slovenská zpěvačka Katarzia má krátce před vydáním nového alba Šťastné dieťa, které fanoušky překvapí svým až šansonovým laděním. Mezi vrcholy festivalu jistě bude patřit i koncert rockového zpěváka Chrise Jaggera, jehož příjmení správně naznačuje rodinný původ: jeho bratrem není totiž nikdo menší než zpěvák Rolling Stones.
K tradičním pozitivům festivalu Krásný ztráty Live patří malebné prostředí statku Všetice, lákavá gastronabídka, stejně jako vstřícný přístup k dětem, což umožňuje návštěvu celým rodinám. Děti do 12 let mají vstup zdarma a rodiče mohou svoje ratolesti například povozit na koních, kteří jsou přítomni v areálu statku. V nabídce ubytování je stále řada ubytovacích balíčků, některé i přímo v areálu festivalu, například v unikátním tubusovém konceptu Tubezz.
Více informací na www.krasnyztratyvsetice.cz
Vstupenky: https://shorturl.at/anCFZ
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.