PŘÍBOR, ČR: Akce Česko zpívá koledy s Deníkem je hromadnou akcí, kdy zpívání těch nejkrásnějších vánočních písní ve stejný čas na dálku propojí obyvatele napříč naší vlastí. Letos slaví i své první velké kulatiny a ve středu 9. prosince od 18 hodin se uskuteční už po desáté. Byť s jistým omezením, jelikož vládní opatření znemožňují hromadné akce.
A jak to tedy bude letos?
Prostě si zazpíváme v domácím prostřední v rodinném kruhu.
Před akcí bude na www.pribor.eu zveřejněný odkaz, na kterém bude 9. prosince tempo i tóny udávat v přímém přenosu kapela Čechomor. Živý přenos naladíte také na regionálních stanicích Českého rozhlasu 9. prosince od 18 hodin.
V letošním roce Deník připravil zvukovou pohlednici, kterou může každý čtenář odeslat z webu www.ceskozpivakoledy.cz svým blízkým.
Také je připravena Soutěž o silvestrovský nákup! Stáhněte si Vánoční ozdobu do okna. Vystřihněte, nalepte na okno a vyfoťte. Pošlete fotku od 9. do 17. prosince na adresu soutez@denik.cz. 18. prosince bude vylosovaných 20 šťastlivců, kteří vyhrají poukaz v hodnotě 1.000 Kč.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.