ČR: Ke čtenářům právě zamířil poslední letošní výtisk Malovaného kraje, národopisného a vlastivědného časopisu Slovácka, vycházejícího už od roku 1946 v Břeclavi.
Z celé řady zajímavých článků uveďme aspoň některé. Jeden z nich vás zavede do Břeclavi a okolí v říjnu 1938, další do Hodonína o dvacet let předtím. V jiném je představen Arnošt Thon starší, člověk spjatý s počátky těžby nafty na jižní Moravě. Krátký medailon je věnován významnému šlechtiteli vinné révy Ing. Václavu Křivánkovi, rodáku z Velkých Bílovic.
V dlouholetém seriálu Výrobci krojů na Slovácku přišla řada na Jindřišku Čechovou z Uherského Ostrohu, v cyklu Naše dětské soubory pak na uherskobrodskou Olšavěnku. Druhým dílem pokračuje série zasvěcená poštorenským keramickým závodům. Historka v nářečí se tentokrát týká Tvrdonic a let protektorátních. Milovníky architektury potěší pojednání o výzdobě fasád Dianina chrámu a zámečku Pohansko v Lednicko-valtickém areálu. Na sběratele receptů čeká text o Vracovské vajíčkové máčce s oharkem. Hned dva příspěvky se týkají osobností z Břeclavi, a sice někdejšího starosty města Rudolfa Zaorala a současného řezbáře Jana Huňaře. Za velmi vzácnými orchidejemi se vypravíme pod Velký Lopeník a na třetí straně obálky je k vidění několik fotografií z Dolního Němčí.
Více se o obsahu periodika a jeho zaměření dozvíte na webových stránkách www.malovanykraj.cz
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: Čtvrtým rokem pořádá projekt Mravenčí chůva se slovenskou partnerskou organizací Krajina čitateľov celoprázdninovou aktivitu Pročtené léto. Každý prázdninový týden v ní doporučují dětem, rodičům, učitelům nebo knihovníkům zajímavé knihy ke čtení a další aktivity k vybraným tématům. Letošní ročník akce má podtitul: “Slova, která si chceme pamatovat.”