RAKOUSKO: V sobotu 12. října 2019 se v hornorakouském městě Aigen-Schlägl uskutečnila i za účasti folkloru z jižních Čech velmi zajímavá slavnost s názvem Landesgartenschau 2019 v Bio Garten Eden. Spolupráce jihočeského folklorního sdružení (JFoS) na tomto kulturním projektu byla „odstartována“ již v květnu tohoto roku v rámci akce „Jižní Čechy hostem v Linci“.
Za krásného slunného počasí tak hostila Bio Garten Eden v programu s názvem „Tadyhle a támhle, lidová kultura spojuje“ nejen vystupující z Rakouska, ale také členské kolektivy JFoS, Bystřinu ze Zlivi a kapelu i tanečníky Prácheňáčku ze Strakonic. Oba folklorní soubory zaujaly velmi početné publikum a při jejich kulturních programech se často ozýval pokřik „bravo“.
Důležitým prvkem na uvedené akci byla i prezentace přeshraničního projektu Lidová kultura - Volkskultur AT-CZ, který v současné době s dalšími partnery Jihočeské folklorní sdružení realizuje. Návštěvníci měli k dispozici prezentační panely projektu a odnášeli si i vydané publikace věnované zejména dětských lidovým krojům a tradičním zvykům.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.