pondělí
1. července 2024
svátek slaví Jaroslava
© www.kraj-lbc.cz



Liberecký kraj přebírá značku Křišťálové údolí

LIBERECKÝ KRAJ: Dva roky trvající jednání o využívání značky Křišťálové údolí (Crystal Valley) Libereckým krajem jsou u konce. Liberecký kraj se dohodl s Preciosou a.s. na základních parametrech smlouvy. Kraj chce posílit svou pozici na poli cestovního ruchu o další témata, která jsou v regionu tradiční, a sice o sklářství, bižuterii a šperkařství.

Autor článku: 
luk

„Žádný jiný region na světě nemá na svém území tak velkou koncentraci firem, které staví své podnikání na těchto oborech. Uvědomujeme si velký potenciál, který má tato výjimečnost z hlediska cestovního ruchu, ale také v této souvislosti vidíme možné podnikatelské příležitosti pro poskytovatele služeb v cestovním ruchu. Dnešní návštěvník chce zážitek a my mu díky Křišťálovému údolí dokážeme nabídnout zážitek zcela unikátní,“ uvedla Květa Vinklátová, členka rady kraje pro kulturu, památkovou péči a cestovní ruch.

Se záměrem postavit image Libereckého kraje v oblasti cestovního ruchu na značce Křišťálové údolí přišla Preciosa již v roce 2016. Jednání o možnosti převzetí značky započala v roce 2017 a byla komplikovaná. Preciosa dlouhodobě využívá značku pro propagaci svých výrobků především v zahraničí a skloubit podnikatelský zájem firmy se záměrem pomoci využitím značky celému regionu nebylo snadné.

„Velmi si vážím toho, že Preciosa po dlouhých jednáních přistoupila k tomu, že značku Křišťálové údolí Libereckému kraji přenechá ve všech třídách, ve kterých ji má registrovanou, tedy i pro výrobky. Tato dohoda umožní značku Křišťálové údolí využívat za dopředu jasných a rovných podmínek všem sklářským, bižuterním a šperkařským firmám v regionu. Zároveň se otevírá prostor pro využití této tradice v oblasti cestovního ruchu. Vnímám to tak, že Preciosa udělala velmi vstřícný a velkorysý krok ve prospěch rozvoje celého kraje,“ dodal Martin Půta, hejtman Libereckého kraje.

V nejbližších dnech se doladí detailní parametry smlouvy. Mimo jiné se v ní Liberecký kraj zaváže uhradit přes 500 tisíc korun za převod ochranných známek a také ke každoročním investicím do rozvoje značky v řádech milionů po dobu tří let.

Projekt připraví Agentura regionálního rozvoje, s.r.o., vlastněná ze 100 % Libereckým krajem. Od 1. března 2019 bude projekt Křišťálové údolí (Crystal Valley) řídit Ing. David Pastva, který uspěl ve výběrovém řízení na pozici manažera projektu. Pastva má dlouholeté zkušenosti z oblasti cestovního ruchu. Byl ředitelem zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – Czech Tourism ve Frankfurtu nad Mohanem – a podílel se na budování destinační agentury České Švýcarsko. V posledních letech působil jako vedoucí odboru cestovního ruchu, kultury a sportu ve statutárním městě Liberci.

 

ZDROJ zprávy a přiložené fotografie ZDE

 

https://www.kraj-lbc.cz/liberecky-kraj-prebira-od-preciosy-znacku-kristalove-udoli-n896438.htm

Mohlo by vás také zajímat...

ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.

Celá ČR
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Ostatní
Co se děje
27.06.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.

Celá ČR, Zlínský kraj
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Divadlo a tanec, Hudba, Soutěže a festivaly
Články a komentáře
26.06.2024

KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ: Královéhradecký kraj zahájil největší investici do kultury, a to dlouho očekávanou revitalizaci objektu bývalých Vrbenského kasáren, která se promění na novou muzejní budovu sloužící pro vědecké i kulturní účely. Stavební práce budou stát 341 milionů korun.

Královéhradecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Ostatní, Památky, Vzdělávání
Co se děje
25.06.2024

ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.

Celá ČR
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média
Co se děje
26.06.2024