pátek
26. dubna 2024
svátek slaví Oto



Kultura v krajích 2. Problém návštěvnosti: je dost potenciálních návštěvníků?

Autor článku: 
Prof. Ing. Petr Pernica, CSc.

<p>ČR: Z ankety, která zjišťovala, jaké aktivity v létě nejvíce lákají obyvatele České republiky, vyplynulo, že na prvním místě to je poznávací turistika (návštěvy památek, muzeí, galerií ad.).</p> <p>Celkové pořadí:<br />
1. poznávací turistika (53, 8 % kladných odpovědí)<br />
2. pěší turistika (42,5 %)<br />
3. cykloturistika, horská cyklistika (24,3 %)<br />
4. koupání, vodní sporty (22 %)<br />
5. návštěvy kulturních akcí (festivalů, slavností, koncertů apod., 12,1 %)<br />
6. společenský život a zábava (11,7 %)<br />
7. péče o fyzickou a duševní kondici (fitness, posilování, sauna, rehabilitace apod., 8,8 %)<br />
8. nevím, nedokážu říci (5,9 %)<br />
9. venkovská turistika (agroturistika, pobyt na farmě, projížďky na koni apod., 5,5 %)<br />
10. jiný aktivní sport (golf, volejbal, horolezectví, létání apod., 5 %)<br />
11. návštěvy sportovních akcí (závodů, utkání, přeborů apod., 3,8 %)<br />
12. církevní turistika (církevní památky, poutě, náboženské aktivity, 3,4 %). </p> <p>Ve srovnání se situací o dva roky starší se pořadí na prvních sedmi místech nezměnilo, avšak o dvě příčky postoupil jiný aktivní sport (polepšil si o 1,2 %), o jednu pozici postoupily návštěvy sportovních akcí (o 0,2 %), přibylo nerozhodných (o 2,3 %) a z předposledního místa na poslední místo se propadla církevní turistika (o 0,1 %). Z významných aktivit nabyla cykloturistika a horská cyklistika (o 1,6 %) a venkovská turistika (o 2,8 %).<br />
Celkově to znamená, že na vzestupu (i když zatím jen mírně) jsou aktivnější formy dovolené, ovšem zaměřené na sport a další tělesné aktivity. Naopak, upadá zájem o kulturu: nejvíce ve formě poznávací turistiky (o 4,3 %), ale také návštěv kulturních akcí (o 1,9 %).</p> <p>Pokračování v příloze.</p>

Mohlo by vás také zajímat...

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.

Celá ČR, Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Hudba
Články a komentáře
24.04.2024