PRAHA: V pátek 2. 6. nás čeká opět oblíbená celonárodní akce s mimořádnou atmosférou, Noc kostelů. A s ní koncert souboru Martinů Strings Prague v kostele sv. Jiljí na Starém Městě. Přijd´te ji prožít s námi do kostela, kterým kráčely dějiny. Jehož výstavba probíhala pod dohledem Arnošta z Pardubic, kde česky už v předhusitské době kázal Jan Milíč z Kroměříže a pravděpodobně zde působil i Jan Nepomucký. A nejen to. Vzdělání - to všeobecné, ale i to hudební, zde s největší pravděpodobností získal také hudební skladatel Josef Mysliveček, který později dobyl všechny slavné italské i mnohé jiné operní scény... A víte, že v tomto kostele se natáčela pro film Amadeus i Mozartova svatba s Konstancí?
Na koncertě zazní jak hudba Myslivečkova, tak Mozartova, a navíc uslyšíte úplnou premiéru malého cyklu písní na biblické téma vynikajícího současníka Luboše Sluky. Nebude chybět ani hudba varhanní.
Těšíme se na vás, Noc kostelů je jen jednou v roce...A vstup je VOLNÝ
Děkujeme sponzorům: MČ Praha 1 a vydavatelství PŘÍTOMNOST (Martin Jan Stránský), dále i Petru Bískovi a Jaroslavu Vernerovi
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz