ČR: Na YouTube kanálu Pražští symfonikové FOK začne od příští středy 4. listopadu živé vysílání nových dílů rozhovorů FOK On dramaturga Martina Rudovského se zajímavými hosty a živými hudebními ukázkami. Čas vysílání od 18:15 není náhodný, odkazuje na oblíbená setkání s umělci před koncerty. Hosty prvního listopadového setkání s názvem Hudbou spojeni se stanou houslista Ivan Ženatý a klavírista Martin Kasík. Po skončení setkání bude FOK zveřejňovat nahrávky svých dřívějších koncertů.
Diváci mohou během živého vysílání posílat hostům dotazy na mail pr@fok.cz. To nejzajímavější z pořadů uslyší posluchači na rádiu Classic Praha, a to o sobotách po 16. hodině.
Na YouTube kanálu FOK také přibývají nové díly zábavně-edukačního seriálu o hudebních nástrojích Orchestr bez pódia aneb FOK za časů pandemie, který natáčejí hráči orchestru ze svých domovů. Vedení orchestru připravuje pokračování Virtuální akademie orchestrální hudby Pražských symfoniků pro studenty hudebních škol a další online aktivity, které se již brzy na YouTube kanálu FOK objeví.
Program pořadu FOK On na webu FOK: https://www.fok.cz/cs/fok-hudbou-spojeni
Youtube kanál Pražští symfonikové FOK
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.