STRÁŽNICE: Zvyky ze Slovácka od počátku postního období do Velikonoc jako je vynášení smrtky, nošení létečka, pletení velikonočních pomlázek, malování kraslic, šlahačka můžete vidět na Velikonočním jarmarku. Těšit se můžete na „fašančáry“, masopustní masky a koblížky.
Tetičky povypráví, jak to „indá“ bylo v postní dobu a co se během půstu ne/jedlo. Z velikonočních příprav a zvyků uvidíte zdobení kraslic různými technikami, barvení vajíček přírodními barvivy, pletení pomlázky aj. K jarnímu období patří také výroba vrbových píšťalek, příprava na nový hospodářský rok nebo zpracování jarních bylinek.
Nebudou chybět ani velikonoční jarmark a dětské dílničky.
V sobotu bude probíhat již VII. ročník Soutěže o nejlepší slovácký uzený bok. Návštěvníci si budou moci užít velikonoční obchůzku v podání folklorních souborů:
v sobotu – soubor Kuželovjan z Kuželova a dětský soubor Jarabáček z Drnholce
v neděli – soubor Světlovan z Bojkovic, mužský sbor Vavřineček a dětské soubory Světlovánek z Bojovic a Pentlička z Boršic.
Program pro veřejnost od 9.00 do 16.00 hod., poslední vstup do areálu v 15 hodin.
ZDROJ zprávy a přiložené fotografie
FAŠANKY, FAŠANKY, VELKÁ NOC IDE (PRO ŠKOLY)
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: Čtvrtým rokem pořádá projekt Mravenčí chůva se slovenskou partnerskou organizací Krajina čitateľov celoprázdninovou aktivitu Pročtené léto. Každý prázdninový týden v ní doporučují dětem, rodičům, učitelům nebo knihovníkům zajímavé knihy ke čtení a další aktivity k vybraným tématům. Letošní ročník akce má podtitul: “Slova, která si chceme pamatovat.”