1. soukromá taneční konzervatoř v Praze uctí sté výročí ode dne, kdy se narodil Ivo Váňa-Psota, galavečerem věnovaným ve světě uznávanému tanečníkovi a choreografovi.
„Pocta Ivo Váňovi Psotovi“
proběhne 1. května 2008 od 19 h v Divadle na Vinohradech. Účinkovat bude soubor konzervatoře „Mladý balet Praha“ a hosté z Brna, Mannheimu, Hamburku, Prahy a Vídně.
I. V. Psota, významná osobnost v dějinách českého baletu, stál v čele předválečného vývoje československého baletního umění. Jako vášnivý vlastenec zorganizoval v r. 1945 ve Venezuele představení na pomoc fašisty vypálené vesnice Lidice. V době války se z donucení uchýlil do Spojených států amerických. Po návratu do vlasti v r. 1947 podlehl v 50. letech nepřátelství tehdejší politické moci. Na Mistra Psotu vzpomínjí zasvěcení vždy s láskou, byl příkladem vysoké profesionality založené na kráse klasického tance a vlídném, noblesním chování.
Konzervatoř chystá také oslavu věnovanou 15. výročí založení 1. soukromé taneční konzervatoře v Praze:
„Výroční baletní absolventský koncert“
se v tomto duchu koná 22. června 2008 v 19 h v Divadle na Vinohradech.
Obě představení jsou zahrnuta do projektu 1. soukromé taneční konzervatoře v Praze pod názvem „Dvě výročí v české baletní sféře“, nad kterým převzali záštitu ministr kultury Mgr. Václav Jehlička a radní Magistrátu hl. m. Prahy Ing. Milan Richter.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.