PLZEŇSKÝ KRAJ: Také letos zve hejtmanství na tradiční oslavy ukončení sklizně a poděkování za úrodu, a to v sobotu 15. září 2018. Dožínky Plzeňského kraje se tentokrát stěhují do Tachova a spojeny budou s dožínkovým trhem, který nabídne také ochutnávku oceněných Regionálních potravin Plzeňského kraje.
Tachovské náměstí Republiky ožije už v 10 hodin hudbou kapely Amátovka, poté vystoupením folklórního souboru Kaštánek při DD Tachov a Tachovského dětského sboru. Součástí programu bude ocenění zemědělců Plzeňského kraje, které doporučila Krajská agrární komora Plzeň a Asociace soukromého zemědělství ČR.
Tradiční dožínkový průvod
Součástí dožínek bude i tentokrát dožínkový průvod s koňskými povozy, krojovanými zpěváky a muzikanty, ale i ženci a děvečkami nesoucími dožínkový věnec a dožínkovou kytici. Ukázky zdobení vozů, koní a vazeb dožínkových věnců společně s ochutnávkami regionálních potravin budou k vidění v zahradě Muzea Českého lesa, odkud za doprovodu Dechového orchestru mladých Tachov vyjde půl hodiny před polednem dožínkový průvod. Ten se přes zámecký park přesune na náměstí Republiky, kde chasa předá hejtmanovi Plzeňského kraje Josefu Bernardovi dožínkový věnec a starostovi Tachova Jiřímu Stručkovi dožínkovou kytici. Páter pak tradičně provede žehnání úrodě a hejtman společně se starostou budou čepovat pivo.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: Čtvrtým rokem pořádá projekt Mravenčí chůva se slovenskou partnerskou organizací Krajina čitateľov celoprázdninovou aktivitu Pročtené léto. Každý prázdninový týden v ní doporučují dětem, rodičům, učitelům nebo knihovníkům zajímavé knihy ke čtení a další aktivity k vybraným tématům. Letošní ročník akce má podtitul: “Slova, která si chceme pamatovat.”