PRAHA: V souvislosti s usnesením vlády č. 194 ze dne 12. března 2020, kterým byl pro území České republiky z důvodu ohrožení zdraví v souvislosti s prokázáním výskytu korona viru vyhlášen nouzový stav, žádá Ministerstvo kultury ČR úspěšné účastníky výběrových dotačních řízení v programu Kulturní aktivity a Kulturní aktivity na podporu příslušníků národnostních menšin a na podporu integrace příslušníků romské menšiny, aby ministerstvu, coby poskytovateli, sdělili, zda a v jakém rozsahu se jimi připravované projekty budou konat v termínu podle podaných žádostí, anebo zda bude termín realizace projektu (akce) posunut.
Informaci o realizaci projektu či posunu této akce je třeba bezodkladně zaslat na kontakty uvedené ve výzvách, na jejichž základě byla žádost podávána.
Pokud projekt nelze v současných podmínkách realizovat, nelze využít termínového přesunu akce, či akce je ve stavu částečné rozpracovanosti, je nutné informovat Ministerstvo kultury ČR shodným způsobem, a to i o dosud vynaložených nákladech u těchto projektů.
Odbor umění, literatury a knihoven
Odbor regionální a národnostní kultury
Odbor médií a audiovize
Samostatné oddělení církví a náboženských společností
Odbor mezinárodních vztahů
Odbor památkové péče
Samostatný odbor ochrany kulturních statků
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.